Tuesday, April 19, 2016

Na skok v Londýně za Verčou z Ghetta ...a troškou kultury!

Ahoj všem!

jsem pozadu...žalostně pozadu! Takže dneska letní Londýn! Při mém pendlování Brno-Eindhoven jsem se rozhodla loni v srpnu vzít to oklikou přes Londýn, kde tou dobou vydělávala tvrdou západní měnu Verča, vyhlášená to gastro odbornice se specializací na cupcakes, která mě naprosto bez servítek nalákala na jídlo:D


V Londýně jsem byla poprvé až loni (report zde, pokud se chcete inspirovat, co se dá za pár hodin stihnout) a navíc jen na jeden den, takže jsem se snažila vidět spíš město. Ale tentokrát, pod vedením Verči a ještě Terky, nepřišly zkrátka ani mé chuťové pohárky a já ochutnala poslušně vše, co mi bylo doporučeno! Holky díky dlouhodobé brigádě v britské metropoli vědí, kam stojí za to vzít takového milovníka sladkého, jako jsem já a aby se neřeklo, prošpikovali jsme to i troškou kultury:-)


Po příletu jsem konečně proběhla HydePark, který jsem poprvé viděla jen v noci. Ohromně se mi ten koncept velkých městských parků líbí, není nad to plácnout se na sluníčko na trávu a užívat fajn počasí s ciderem v ruce! Lužánky jsou fajn, ale HydePark to není!!:-) Trošku mě mrzelo, že nemám čím nakrmit labutě, příště už přijdu připravena s pečivem v kapse!

Po cestě z Hyde Parku k Harrods, kde jsme měly sraz, jsem se zasekla s otevřenou pusou u domečků v Garden Mews. Nejsem žádný milovník architektury, ale tohle musí zaujmout každého. Ty pastelové barvy jsou opravdu jak domeček pro panenky. Uplně tam vidím někoho jako girlmeetsglam. Jen si říkám, jak se v domečku pro barbíny bydlí chlapům!:-)








Úspešně jsme se s Verčou našly na domluveném místě a je tu čas na první jídlo! Sushi z řetězce Itsu! 30 minut před zavíračkou je na sortiment 50%  sleva a mé srdce plesá, protože v drahém Londýně jím za ceny přibližně brněnské, vřele doporučuji!



Po večeři je na řadě co? Dezert, samozřejmě! Nejdřív dortík z cukrárny L´eto a pak zmrzlina ze Snowflake. Oboje bylo naprosto luxusní. V Letu jsem nevěděla, jaký dortík vybrat dřív a to to tam bylo k večeru už probrané. Jít tam ráno, asi si fakt nevyberu! Ono sníst třeba 4 kousky by jistě nedělalo mému žaludku problém, ale mé peněžence už jo:D Snowflake zmrzka byla poctivá, se spoustou funky flavours na výběr. V létě určitě parádní volba!






Večerní procházka kolem London Eye byla jen třešnička na dortu a já si užívala pohyb po městě bez mobilu (s mapou) v ruce a spoléhala se na své průvodce:-)


Druhý den jsme se šly projít podél Temže na Southbank Walk (za jídlem, kam jinam:D) a já byla neskutečně vděčná za luxusní počasí, protože jsem jela jen s kabelkou, navíc v sandálech, takže při nějakým prudkým zhoršení bych byla dost nahraná:-) Holky mě zasypaly spoustou faktů o londýnských památkách. A já si z nějakého důvodu pamatuju asi jen to, že architekt, který navrhl "Střep" nedostal zaplaceno v penězích, ale nejelpším bytem v té budově :D #kulturnibarbar






The Globe, divadlo navždy spojené se Shakespearem! Věděli jste, že ženy v něm nikdy nehrály? Ženské role byly většinou hrány mladými chlapci, protože kdo to kdy slyšel, aby ženská hrála divadlo, jak nedůstojné!:-)


Walkie Talkie je prý takto vykrojené naschvál, aby nekazilo výhled na panoráma Londýna. Přístup do Sky Gardens byl bohužel několik týdnů dopředu na "mé" datum vyprodaný, ale už jsem slyšela od spousty lidí, že rozhodně stojí za to, tak snad příště!




Walkie Talkie
Proč vypadám jako Číňan, těžko říct:D
Tower bridge
Za London Bridge jsme se stočily směrem na Maltby Street, kde byl cíl naší cesty - Maltby Street Market! Co jsem vypozorovala, všichni jezdí na Borough market atd., já bohužel nemám srovnání. Ale líbilo se mi, že tam nebylo nikterak narváno, přišlo mi to všechno milé a autentické!


Skotské vejce na sto způsobů
Waffle toppings

Koblížky
Grilled Cheese Sandwiches! 








A když mluvím o tom autentickém jídle, tak si v Londýně dám co? Autentickej blízkovýchodní falafel:D Ale výbornej, nešlo dolat!


Na doporučení Verči jsem si dala i slavnou St. John`s koblihu, jejíž duplikát si můžete dát u nás v Praze v Maso a kobliha. Přiznám se, že zde mi ten hype trošku unikal. Jako bylo to dobrý, ale.....je to pořád "jen" kobliha!


Gosnell's Cider z lokální produkce byl na osvěžení naprosto luxusní, pokud na něj narazíte, určitě ochutnejte. Etiketa mi zůstala jako fajn suvenýr!


Následně jsem holky přemluvila (jsem teda moc přemlouvat nemusela, páč vědí, co je dobrý, že jo) k návštěvě knihkupectví Stanford´s u Covent Garden s obrovskou travel sekcí. Protože jsem měla kabelku už tak plnou, vybrala jsem si jen jednu knížku a to Bad Lands - poslední rok kupuji knížky jako suvenýr často. Do obálky si vždycky zapíšu, kdy a v jakém městě a knihkupectví jsem knihu koupila:-)


Čas na kávu! Cappuccino v kavárně Nude bylo výborné a interiér řádně hipsterský, Verča výběrem nezklamala:D



Večeři jsme koupily v supermarketu - bagels, humus a cider a pořádně si nacpaly pupky pod London Eye.


A přichází čas na závěrečnou historku, o kterou Vás nemůžu ochudit!!:-)

Na GB čas jsem si přeřídila jen hodinky na ruce a v telefonu jsem měla nechaný čas "náš". Jenže při nařizování budíku na tel mi to vůbec nedošlo, takže vesele nařizuji budík někdy na pátou ranní, protože mám koupený lístek na letiště na 5:45 z Victoria station. MHD autobus na Victorii  má přijet v 5:15, ale když se začínám v 5:20 rozčilovat, kde je, stále mi nedochází, že ve skutečnosti je teprve 4:15...

V 5:25 se rozhoduji doběhnout na Victoria station pěšky. Nebudu tady čekat na bus, kterej asi nejede, co já vím, a tohle mám fakt hodně tip ťop. Takže deset kroků, deset skoků směr Victoria a doufám, že to stihnu. V 5:45 přesně doběhnu na správné nástupiště a autobus nikde. Říkám si výborně, ujel mi, co teď?!

V 5:55 přijíždí další autobus směr letiště, bohužel od jiné společnosti. Ptám se řidiče, jestli má volno, vypláznu 15 liber za lístek a mám radost, že se na letiště přeci jen dostanu včas.

Usedám na sedačku, zvednu oči k digitálním hodinám v buse, na kterých se ukazuje správný čas - 4:55! V tu chvíli mi to všechno dochází, bodejď by některý z těch mých busů jel, když jsem všude o hodinu dřív. Teď už je to ale jedno, lístek se vrátit nedá a já se s sebemrskačským "Karolíno, ty jsi fakt tele" vezu na letiště:-)

Londýnu přicházím po druhé návštěvě ještě víc na chuť a doufám, že budu mít možnost se tam znovu podívat. Mrzí mě, že je to destinace, kde je s mým apetitem trávení víc jak víkendu finančně náročné, protože to bude dělat z mých návštěv spíš víkendovky. Ale co, i to se počítá!:-)

Mějte se krásně
K.