Saturday, February 14, 2015

New York City [FOOD]


Ahoj všem!

scvrknout týden v New Yorku do jednoho postu bylo nad mé síly a tak jsem se rozhodla rozdělit popis mého pobytu na tři kategorie, pěkně tematicky, podle názvu blogu. A protože jsem nenapravitelný žrout, začneme čím? Jídlem!!!

Pokud se chystáte za oceán, (výlet do NY se dá dnes díky padajícím cenám letenek pořídit za rozumnou cenu) jídlo je určitě jedna z kategorií, na které se dá ušetřit. McDonalds, Subway a Burger King jsou taková zlatá trojice, kde se najíte za pár dolarů a o to víc Vám v peněžence zbyde na výlety, suvenýry a cokoli, po čem vaše srdce (nebo skříň) touží. NYC jsem přežila na fastfoodech několikrát a žiju:-) 

Na druhou stranu i skrz jídlo se dají sbírat zážitky a tak jsem si tentokrát pořádně nacpala pupek!:-) Některé z následujících míst jsem objevila náhodou, jiné na doporučení či přes food blogy a instagram, ale snažila jsem se nejíst pořád v klasických řetězcích, protože na co stát důlek ve Starbucks, který máme i u nás, když můžete popíjet kávu v úžasných malých kavárnách, kterými je New York zasypán!

1. Chelsea Market
15th Street/ 9th Ave, Meatpacking District

Hipsterů ráj!! Zároveň bych ho zařadila nejen mezi jídlo, ale i mezi "atrakce", které je fajn vidět. Industriální budova, která byla kdysi domovem Oreo sušenek, byla předělána na indoor trh, kde najdete všechno od klasických amerických cupcakes a cheesecakes (jen číský dort jsem nenašla) přes sushi, tacos, mořské potvory i koření a čaje. Nachází se v oblasti Meatpacking district na 15. a 16. ulici mezi 9. a 10. Avenue. Výlet si určitě spojte i s procházkou po High Line, což je jakýsí vyvýšený park, který byl jako na potvoru při mé naplánované náštěvě zavřený kvůli námraze. Skandál!

Zvenku/Zevnitř


Rozcestník, to rozhodování je těžké!:-)

Lobster Place/ Doughnuttery/ Los Tacos No1.1/ Amy's Bread

Po těžké volbě jsem si vybrala koblížky z Doughnuttery - mini donuts, které se obalí ve Vámi zvolené posypce (na sladko, na slano) a k nim teplý jablečný cider, který při teplotách pod nulou přišel vhod. Jako druhý chod jsem si dala Tacos, které mě trošku zaskočily svou velikostí - vejdou se do dlaně. Kukuřičná placka a guacamole ale byly parádní! 


Největší fronty se stály v Lobster place a to na humry. Nicméně jak má něco oči a kouká to na mě z talíře tak, že by to nejradší uteklo i post mortem, nemám sílu na to, do toho zabořit příbor:-(V Chelsea Market najdete i jiné obchody, než jídlo, např. knížky, bižuterii, umění a malý blešák. V patře pak operuje i Youtube, Google nebo Food Network.

2.  The Frog's Crown Cafe
204 Spring Street, SoHo

Malá kavárnička na kraji SoHo, kde si ve špičce nejspíš nesednete, ale to ničemu nevadí. Kafe do ruky to jistí a být neustále v poklusu -někam- je na Manhattnu nejspíš standard. Bez mučení přiznávám, že mám ráda slazené, sirupové, ochucené hnusy, jak by jistě kdejaký znalec poznamenal, ale přidejte před latté slovo Coconut, Matcha, Jasmine nebo...S'mores a já si to koupím. No uznejte, nabízel Vám někdo někdy kafe s příchutí S'mores? 'murica. Dám si toho asi tak litr, děkuji. Kavárna nabízí různé mini dobroty z řecké kuchyně, např. baklavu, ale i klasické americké cookies, brownies apod.

Pult/Dnešní nabídka



3. Kat'z Delicatessen

205 E Houston St, Lower East Side

Pastrami sandwich. Typické pouliční rychlojídlo New Yorku v Kat'z dostává úplně jiný rozměr. Máte-li rádi maso, tohle je naprosto jasná položka vašeho seznamu míst, které navštívit. Je ale potřeba zavřít oči při placení, protože při sumě 20 dolarů za sandwich se mi protočily panenky....ale stálo to za to! Navíc nejste-li stokilový chlap, bude Vám stačit jedna porce pro dva. Vynikající libové maso v nadýchaném chlebu, trocha hořčice a kyselé okurky....mám pusu plnou slin, jen o tom píšu. Kat'z funguje od roku 1888, a pořád má nádech starých, klasických bister. Je to úžasný zážitek i ohledně prostředí a navíc je to místo populární spíš mezi místními než turisty. U vstupu dostanete modrý lístek, na který se zapisuje, co jste si dali a na odchodu lístek předložíte u kasy sami k placení. Pozor, neberou karty!!

Už z dálky svítící nápisy
Pokud Vám ukápla slina, je to naprosto v pořádku!
Interiér
Na většině stolů uvidíte Pepsi, ale parádně se k tomu hodí pivo!

4. Juice Press
156 Prince Street

Miluju čerstvé džusy. A jak jsem psala výše, když do toho hodíte nějakou netradiční ingredienci, má peněženka se sama otevírá. Vzhledem k tomu, že cool a in je teď džusovat, dělat různé očisty a půsty, New York, jakožto Mecca konzumu, nabízí několik obchodů a řetěců prodávající rozdílné variace na džus. A já, starej konzum, jsem tam samozřejmě hned stála ve frontě:-) Juice Press má několik poboček. Já chodila do té na Prince Street a je rozhodně lepší zajít tam dopoledne, protože odpo je to už dost probrané. Za rohem je navíc pobočka LaDureé, kam musí každý závislák na makrónkách....aneb kupte si děsně zdravej džus a zajezte ho cukrem a tukem :D

Latté z kokosové vody a mandlového mléka

Pink Punk z červených bobulí

5. Essen
160 Varick Street, Soho

Další bistro, závodní jídelna, deli, jak tomu chcete říkat. Nabídka na oběd mě tam moc neuchvátila, hlavně kvůli cenám. Klasický bufet se dá sehnat levněji i jinde, viz číslo 6., ale co bych Vám tam doporučila jsou snídaně. Ovesná kaše je při celodenním pochodování ideální snídaně, která vás zasytí a zde si můžete dát "tu svou" dle základu. Na výběr je ze sójového, kokosového, mandlového i dalšího mléka, k tomu spousty posypek a čerstvého ovoce a cena je fixní, podle toho, co vše se Vám do kelímku vejde - 3,95 (malý, který ale bohatě stačí) a 5,95 (velký). Pobočka na Varick Street byla navíc přes ulici od hotelu, takže to byla jasná snídaňová volba. 
Malá velikost 

6.  Mon Cher Market
339 Broadway

Pokud půjdete na výlet na Brooklyn Bridge, Wall Street, sochu Svobody apod., určitě si dejte jídlo v Mon Cher Market. Je to klasická závodní jídelna, u stolečku si pravděpodobně budete otírat koleno s dělňasem stavícím jeden z okolních mrakodrapů, ale je to výborné a levnější než jinde. Tyto bufáče jsou totiž na každém rohu, ale většinou dražší a jídlo nic moc (samozřejmě jsem ale nezkoušela všechny:-)) Zde si za 5.99/pound naberete do boxu co se Vám zlíbí a můžete nabrat energii před výletem do Brooklynu přes most nebo před nákupy v Century 21. Doporučuji avokádový salát, což je jedna z nej věcí, co jsem za ten týden vložila do úst. Jsem milovník Mac'n 'Cheese, takže ty v mém výběru nemohly chybět a měli i výborné barbecue hovězí!




7. Enjuu
20 E 17th St, u Union Square

Přepadne-li Vás hlad při procházce na Flatiron nebo jiném turistikování v okolí Union Square (nákupy v Nordstrom Rack), zamiřte do Enjuu, tedy pokud jste milovníci asijské kuchyně. Na toto bistro jsem narazila náhodou v tomto článku, kde najdete i další parádní tipy pro tuto oblast. Dlouho jsem se rozmýšlela, co si dát, protože půlce jídel jsem nerozuměla (japonštinu neovládám) a druhá půlka byla jedno jídlo lákavější než druhé. Takže místo tradičního a neotřelého japonského katsudon si dám co? Sushi :D Ale bylo výborné a stálo jen 6.50. Nevědět o Enjuu z článku, sama tam určitě nevkročím, z venku to vypadá tak všelijak (stejně jako Mon Cherie výše) a navíc tam mají cedulku closed:-) 






8. Bibble and Sip 
259 West 51 Street, mezi 8. Ave a Broadway nad Times Square

Čapnout kafe a šup na procházku do Central Parku. Hipsterská obsluha, hispterskej interiér, hispterský příchutě, prostě to, co teďka frčí ..... a v logu mají lamu!:-) Každopádně Matcha Latte vynikající a cappuccino zrovna tak. Škoda, že nebyl čas otestovat z nabídky více, protože dortíčky vypadaly naprosto skvěle!!

Nabídka

Cappuccino/Matcha Jasmine Latté


9. Magnolia Bakery
49th Street/Ave of Americas, u Rockefeller center

Magnolia Bakery je profláklá hlavně ze Sexu ve městě a to její původní pobočka na Bleecker Street. Je známá zejména kvůli cupcakes, ale já zvolila red velvet cheesecake a musím říct, že to byl ten nejlepší, který jsem kdy jedla (a že jsem jich už snědla:D). Nevýhodou ale je, že v bakery u Rockefeller center si nesednete, takže pokud budete zákusky konzumovat po cestě, jako já, páč nebudu čekat do hotelu, mám pusu plnou slin!, připravte se, že ho budete mít až za ušima. Z mého černočerného outfitu byl rázem red velvet kabátek:-) Za mě tedy naprosto zasloužené haló, narozdíl od Eileen's cheesecake, který sem zahrnu. Je to jedna z nejstarších, originálních a neřetězcových cheesekace výroben v New Yorku, která je ověnčena několika cenami, místní na něj údajně stojí fronty (žádné jsem ale neviděla) a na různých hodnotících stránkách alá tripadvisor, yelp apod., má téměř pětihvězdičkové hodnocení. Ochutnala jsem tedy klasický cheeseckae a canoli a jako bylo to moc dobré, ale že bych si z toho sedla na zadek (jako z toho v Magnolia Bakery) to teda určitě ne. Půjdete-li kolem (17 Cleveland Place), zastavit se můžete (pozor, zvenku to vypadá jako zavřené), ale znovu bych se tam asi nehnala.



Eillen's Cheesecake


Mini Cheesecakes v Magnolia Bakery





10. Dean & Deluca

560 Broadway, SoHo


Dean & Deluca  v SoHo, je parádní obchod na čumendu. Přeci jen vozit si z New Yorku hořčici, čaj, koření nebo omáčku na těstoviny je trošku ujetý, ale obchod je krásně naaranžovaný a nabízí vše, na co si vzpomenete, včetně "našeho" chleba. Ovoce, zelenina, sushi, cupcakes, dortíky, smoothies a džusy, kytky, sýry....ráj na zemi, mohla bych se tam procházet hodiny:-) Seženete tam dobrou sváču a můžete vyrazit dál na obchůzku Soho, jen pozor na fronty, jsou dlouhé, ale celkem to odsejpá.




11. Wholefoods
Vám nejbližší najdete přes: http://www.wholefoodsmarket.com/stores/list, já navštívila ten u Kat'z Delicatessen.

V Wholefoods jsem byla poprvé v životě a nechápu, proč mi trvalo tak dlouho tam zajít :D Opět, není to prvoplánová turistická atrakce a naprosto chápu, že si někdo klepe na čelo, proč jen do New Yorku a trávit čas v supermarketu ale....ale!! Fakt tam seženete věci, o kterých jste ani nevěděli, že existují,  natož že je musíte nutně mít:-) Nádherné ovoce, výběr veganských a obecně "dairy-free" věcí, smoothies, džusy, kosmetika...paráda, ale bohužel na můj vkus dost drahá:-( Nejvíc se mi asi líbil výběr dairy free zmrzlina a i mi z mého nákupu tato bannana-cinnamon-peanut butter chuntala nejvíc. Toasted coconut byl taky vynikající, stejně jako proteinové smoothie od Rawpothecary. Jediné, co mi moc nejelo byl Chia drink, který měl konzistenci nudlí z nosu a bylo mi po něm nějak divně :D


Miluju zmrzliny na banánovém základu!

WHOLESFOODS nákup

Výborná snídaně!

12. Molly's Cupcakes
228 Bleeker Street, blízko Washington Square Park

Obchodů s "těmi nejlepšími cupcakes in NYC" je po Manhattnu mnoho. Doporučit můžu vítěze testování a to Molly's Cupcakes. Nicméně po vyfocení jednoho cupcake se mi jak na potvoru vybil telefon, tudíž na obdivování nabídky Vás musím odkázat na google images:D Parádní je, že si tu můžete poskládat i cupcake vlastní, podle toho, na jaký základ a na jaký krém máte zrovna chuť. V nabídce jsou klasiky i tematické příchutě a já tak neodolala jednomu Valentýnskému kousku.

Valentýnský cupcake
A tímto krásným cupcakem bych zakončila tipy na to, kde se na Manhattnu dobře najíst. Je škoda, že v klasických průvodcích se většinou nabízí restaurace, do kterých by po cestě člověk musel přepadnout banku, a proto pokud nechcete jíst v klasických fastfoodech, jste odkázáni na food blogy a instagram. Pokud tedy máte tip, který by zde neměl chybět, určitě mi dejte vědět do komentářů!:-)

Mějte se krásně,
K.