Thursday, March 19, 2015

Cestovní deníky: Kikki.k vs. Moleskine

Ahoj všem!

je to přibližně rok, kdy se má láska k cestování a papírnictví spojila v pořízení mého prvního  opravdového cestovního deníku. Dodneška mám doma schovaný jeden cestovní deník z Říma, který jsme povinně tvořili po výměnném pobytu na gymplu. Tenkrát mi to přišel děsněj opruz....dnes se však hned po každé cestě vrhnu na svůj Moleskine a dychtivě zapisuji co jsem viděla, co se mi líbilo, co mě překvapilo i naopak, co se mi nelíbilo ani trochu. K odrbanému Moleskinu minulý týden přibyl dáreček za promoce - kikki.k Travel Notes. 



A dnes bych Vám ráda v článku tyto dva krasavce představila!






Kikki.k - královna nádherného internetového papírnictví je původem ze Švédska ale eshop působí z Austrálie, kde žije.

Travel Notes je cestovní deník, který neslouží ani tolik k zaznamenání uskutečněných výletů, ale spíš jako kamarád před tím, než někam vycestujete. Kromě poměrně velkého množství různých wishlistů jsou jednotlivé odrážky uzpůsobeny průzkumu, který většina lidí podniká, než někam vycestuje.



V celém deníku je i dost praktických informací a tipů. Při seznamu knížek, níže nalevo, mé srdce zaplesalo a už je mám na seznamu v goodreads!:-)

Já se na ten Madagaskar jednou dostanu!!!

Jednotlivé tabs jsou uzpůsobeny dle praktických kategorií - jídlo, rozpočet, ubytování, samotná cesta, co vidět, co nezapomenout při balení a další.

Kategorie jsou super věc, jen je škoda, že to pak není pohromadě, jako bude vidět níže u Moleskine. Ono když pak pořád musíte listovat tam a zpět, tak to moc praktické není. Proto opět spíš využiju na zapisování tipů, které "doma" uvidím na webu a pak se k nim budu vracet, spíš než bych tam zapisovala, kde jsem už byla.



 Sekcí je tam skutečně požehnaně, zde jen malá ukázka: 

Památky - Celodenní výlet - Restaurace - Poznámky 

Rozpočet - lety - transport - památky 



Zajímavá je stránka "kultura" - přiznám se, že se mi už párkrát stalo, že jsem absolutně neměla tušení, jestli je třeba zvykem nechávat dýško a případně kolik -  vždycky si na to vzpomenu až na místě při placení. Tak schválně, jestli si to příště vyplním:D





V deníku je i několik stránek s měsíčním výhledem, který si můžete vyplnit dle potřeby/na daný rok. Fajn věc na plánování roadtripů!



Skvělý nápad mi přijde rozdělení sekce o balení na příručák a zavazadlo k odbavení. Já si to většinou píšu na jeden papír a pak jsem zmatená, kde co mám, tohle mi přijde jako praktičtější řešení:-)


V deníku najdete i různé inspirační citáty. A když Kikki.K říká, abych jedla a cestovala, tak budu jíst a cestovat!! Proto jsem dneska bookla novou letenku, huráááá!:-)





Kde ho pořídíte? Pouze online na http://www.kikki-k.com/travel-notes-adventure-awaits
Cena: 34,95 USD
Poštovné 9,95 USD
Celkem často mají různé akce a když se zaregistrujete, chodí Vám sem tam slevové kódy. Já na tento deník využila 10 USD poukaz a poštovné jsem tak měla vlastně zdarma.
Poplatky na importu: Neplatila jsem žádné. Zboží jde z Austrálie

Otravné logistické okénko:

CLO/DPH:  Spousta lidí motá clo a DPH dohromady. To, co blogerky často označují při objednávkách z asijských eshopů za clo, není clo, ale DPH. Má-li Vaše zásilka hodnotu nižší, než 150 EUR, pak se clo neplatí. Platíte však (při hodnotě balíčku nad 22EUR) DPH, což je 21% z hodnoty zásilky. To je ta pálka, co po Vás většinou chce pošta. Kdyby po Vás totiž náhodou chtěli clo, bude to většinou cca 2-5% z hodnoty zásilky a to už Vás nezruinuje....takže ve finále, kež by po Vás pošta chtěla clo, které je několikrát nižší, a ne DPH. A ve finále podstatný rozdíl je v tom, že DPH jde do státní pokladny, ale clo (většina vybraných peněz) putuje do EU.....minimálně Vás tak může hřát u srdce, že Vaše peníze zůstanou u nás. Konec logistického okénka. Omlouvám se, ale když to někde  na blozích a instagramech čtu, vždycky mám 100 chutí to vysvětlovat, i když to vlastně nikoho nezajímá:D

+ Nádherný design
+ Skvělá inspirace, rozložení nutí člověka přemýšlet
+ Fajn tipy, které nejsou typicky prvoplánové

- Vysoká cena
- Nutnost objednat ze zahraničí
- Papírový obal (ničí se)
- Nemožnost zaznamenávat výlety uceleně

Moleskine je naopak diářová klasika, vyznačující se svou jednoduchostí a praktičností. I cestovní deník nezklamal. Není v něm ani ťuk navíc, přitom mi v něm vlastně nic nechybí. Černý odolný obal ukrývá deník rozdělený na sekce dle délky pobytu.





Podle toho, na jak dlouho jedete, je Vám přidělen určitý počet stránek. Při dlouhých výletech máte víc místa na fotky a rozepisování se než při víkendovkách. 
Na začátku je pár praktických informací ohledně počasí, letišť, pár cestovatelských pojmů a šikovná tabulka s délkou letů. Pár stran je navíc přiděleno plánování cest aka 5W na jedné stránce a plánování rozpočtu na druhé stránce.



Naprostá většina stránek je ale věnována samotným uskutečněným výletům. Vymyslet to musíte narozdíl od kikki.k sami, nikdo se Vás na zajímavé a podnětné otázky ptát nebude, na druhou stranu máte co výlet, to ucelenou sekci a nemusíte listovat tam a zpět. Spousta volných stran na fotky a kapsička na vzpomínky jsou příjemným bonusem.












Kde ho pořídíte: V knihkupectvích či online na www.moleskine.cz
Cena: 490 Kč


+ Odolné desky, můžete ho bez obav tahat i v tašce
+ Dostupné v každém větším městě
+ Přehledné sekce na zaznamenávání výletů uceleně
+ Spousta místa na vlepení fotek a papírů z výletu


- Trošku nuda


Jsem ráda, že mám oba kousky. Kikki.k využiju při mém lelkování plánování cest z tepla domova, Moleskine je pak skutečný deník s zážitky, které třeba budu jednou ukazovat vnoučatům:-) Kdybych si však měla vybrat jen jeden kus, byl by to praktičtější Moleskine!

Píšete si cestovní deník?

Mějste se krásně!
K.



P.S: Ano, můžete si koupit sešit za deset korun v papírnictví jenže....lepítka a obrázky a citáty a roztomilosti a ...bum, už to skáče do košíku:D