Sunday, September 6, 2015

[FOOD] Tel Aviv - spokojené bříško, nespokojená peněženka!

Ahoj všem!

abych řekla pravdu, posledních pár dní mám chuť jen číst a šít. Střídavě se přesouvám od stroje ke knížkám a divím se, jak rychle ten čas utíká. Po šesti letech mám nezvykle mnoho volného času a skutečně si to užívám! Za dva měsíce mě opět čeká Israel a tak si dnes dáme (nejspíš předposlední) článek z Tel Avivu.

Tel Aviv mě nadchl. O atmosféře města si povíme příště, ale jedním z důvodů, proč se mi tam tak líbilo, je i nepřeberné množství božského jídla. Nemile mě však překvapily jeho ceny. Zatímco v supermarketech jídlo stálo podobně jako u nás, možná jen o chlup víc, tak v restauracích člověk musel vytáhnout "západní" obnos peněz. Netřeba ale litovat, protože jsem většinou odcházela maximálně spokojená!

Snídaně v Olive Corner
Burgrashov 35, Tel Aviv,






Pokud budete v Tel Avivu ráno, rozhodně si nesmíte nechat ujít snídani v Olive Korner. Z nabídky snídaní a brunches jsme nakonec vybraly Israeli breakfast menu. Misky a mističky naplnéné jak slanými tak sladkými chuťovkami ukojily naše chuťové buňky na několik hodin dopředu. Ingredience omelety si navolíte dle svého, k tomu dostanete salát z čerstvé zeleniny, pečivo, mraky dipů, croissant (rugelach) a pití.

K pití jsem si dala Sachlav, který se rychle stal rychle mým nejoblíbenějším drinkem. Sachlav, horká čokoláda Blízkého východu je něco mezi pudingem a kondenzovaným mlékem. Hustá tekutina s ocasem vanilky a v tomto případě s pistáciemi je skutečný balzám na duši. Je hodně sytý, takže kdo má malý žaludek, bude mu to stačit i jako jídlo....to ale rozhodně nebyl můj případ:D

Doporučuji se sednout ven a sledovat dění na autentické Tel Avivské ulici!

Druhá snídaně v Aroma 
Adresy locations zde: http://en.aroma.co.il/branches_aroma, pozor mezinárodní adresy obsahují USA, Canadu a Ukrajinu:-)


Snídej jako král, říká se. Pokud nebudete mít čas hledat Olive Korner a vysedávat na zahrádce, různě po Tel Avivu, včetně letiště, najdete řetězec Aroma. Název je napsaný v hebrejštině, ale dá se poměrně jednoduše identifikovat dle černo-červených tabulí a nápisů. Opět jsem zvolila jedno ze snídaňových menu a omeletu tentokrát vyměnila za sendvič s avokádem. Zelenina byla samozřejmostí a vše jsem(zase!) zapíjela slaďoučkým Sachlavem, tentokrát skořicovým. Berou zde karty, mají zásuvky a wifi....prostě israelský Starbucks, určitě nevynechejte! Káva mi zde chutnala víc, jak v řetězci COFIX, který najdete také na každém rohu. 





Svačinka v Old Jaffa - Basma Grandma's Coffee
Louis Pasteur 5, Jaffa

Až si projdete Tel Avivskou pláž až k Old Jaffa a vymotáte se kamenými uličkami, možná stejně jako my natrefíte náhodně na kavárničku Basma Grandma's Coffee. Orientální výzdoba a milá obsluha přijde po dlouhém chození vhod a my jsme si tak dopřály svačinku. (a ehm, dobily telefony). Moc jsme nevěděly co si dát a bloumaly nad anglickým menu. Obsluze to vůbec nevadilo, nekroutily očima, jak to bývá zvykem, když si člověk nemůže vybrat a ráda nám doporučila "něco malého, ale israelského". Slaná verze představovala něco mezi foccaciou a pizzou, opět s všudepřítomnou miskou čerstvé zeleniny a dezert, který chutnal jako sladký smažák, nicméně z nějakého zvrhlého důvodu mi to fakt chutnalo:D Kanafeh je sýrový základ obalený v takové sladké slámě a celé je to zalité sirupem... a já si mlaskala, čuně!:D Ač je tento podnik vyhlášený díky své kávě, mě zas tolik neuchvátila, takže bych možná příště zvolila nějaký čaj, kterého tam měli vystaveného spoustu ve starolékárenských dózách. 




Večeře v Tamara Yogurt
96 Ben Yehuda, Tel Aviv

Kolem frozen yogurt jsme v Tel Avivu prošly několikrát a já si poslední večer dopřála něco, o čem se mi zdá ještě dneska:D Acai bowl byla acai zmrzlina zasypaná ovocem dle mého výběru a přátelé, ta chuť smazala i tu šílenou cenu, ze které se mi protočily panenky (snad 300kč!!!). S klidem se z jedné misky nají dva, i tak mi to přišlo velmi drahé. Máte-li menší rozpočet na výběr jsou i menší nanuky v zajímavých příchutích. Tamara Yogurt je jednička ve zmrzlinách v Tel Avivu a tak si ho určitě nenechte ujít, ať už zvolíte jakoukoli porci!




Drink v Bugsy
Florentin Street 26, Tel Aviv


Bugsy je hipster bar v Jaffě, v srdci graffiti oblasti, která láká skupinky netradičních turistů. V Bugsy si dejte nějaký dobrý drink a jídlo vynechte. Palačinky byly ok, ale limonády s kapkou alkoholu mnohem lepší. Určitě bych Vám doporučila procházku v okolí Florentin street, které je po cestě z centra na Tel Aviv Beach,  protože ta čtvrť má jedinečnou atmosféru. Hipsterské okénko uprostřed arabské části je nádhernou ukázkou toho, jak se v Tel Avivu mísí vše arabské a evropské / konzervativní a liberární. 



Snídaně k večeři v Benedict
Rotschild 29, Tel Aviv

Pořád Vás ty snídaně baví?:D Ráno bylo většinou jediné, kdy jsme měly čas, respektive nebylo nám líto si na chvilku sednout a jen tak lelkovat. Pak už bylo potřeba zvednout kotvy a přesouvat se, abychom toho během těch čtyř dní stihly co nejvíce. 

Snídaňová jídla jsou má nejoblíbenější a tak vyhlašuji Benedict tím nej podnikem široko daleko. Navštívily jsme pobočku na centrálním Rotschild bulváru,  která nabízí snídaňové menu dvacet čtyři hodin denně. Celý koncept restaurace je tomu uzpůsoben a tak Vás obsluha zásadně zdraví slovy "Good Morning!" i o půlnoci. RÁJ!! Vybrat si můžete jak z jednotlivých sendvičů/omelet a pečiva, až po různá snídaňové menu, kde dostanete od všeho trošku. Po nekonečném vybírání jsme zvolily fritatu a eggs benedict na toastu, opět s všudypřítomnou miskou zeleniny a mimosami. Protože jsme ze začátku samy byly takové dvě zmatené mimózy:-)

Menu s vajíčky, dipy, pečivem a pitím stojí skoro 350 Kč, takže opět pozor na rozpočet, se kterým jídlo v restauracích v Tel Avivu velmi zamává:-(






Nabídka v supermarketech je pomalu lepší jak u nás, takže se nebojte restaurace vypustit a stravovat se jídlem kupovaným, na kterém se dá ušetřit. V nabídce je spousta amerických potravin, což mě překvapilo, i když kvůli velké americké komunitě v Israeli by asi nemělo. 



Od té doby, co sleduji na instagramu účet israelbyfood se můj seznam toho, kde se najíst, rozrostl o asi 20 podniků, takže mám obavy, že se na podzim budu přesouvat akorát z restaurace do restaurace:D

Doufám, že už jste všichni po večeři a tak Vám nedělám neukojitelné chutě:-) Tradiční jídla jako humus, falafel nebo shakshuka jsme ochutnaly jinde, proto pokud Vám utekly ostatní israelské články, mrkněte na ně pod tagem IZRAEL

Tentokrát nikoli dortíčkům, ale misce čerstvé zeleniny zdar! Aneb vidíte, že občas jím i jiné jídlo než sladké!!!:-)

Mějte se krásně!
K.