Tuesday, October 6, 2015

Tipy na diáře pro nový rok: Otevírejte jen na vlastní nebezpečí!

Ahoj všem,

nedávno se mě v komentářích ptal někdo na tipy na diáře. Přiznám se, že letos to celkem flákám, protože mám doma Kikki.K a Midori Traveller´s Notebook a s oběma jsem spokojená. Vzhledem k tomu, že oba stály nemálo peněz, nemám v plánu kupovat žádný nový a neměla jsem tak úplně přehled o tom, co se na trhu chystá.

Nicméně mi to nedalo a ve volné chvilce jsem brouzdala po webu a dala do kupy tip na 9 diářů, které podle mého názoru stojí za pozornost. Chtěla jsem 10, aby to bylo pěkně kulatý, ale nějakej desátej, kterej by nebyl profláklej a zároveň za to stál prostě nemůžu najít:D

Naprosto rozumím tomu, že někteří z Vás nepochopí, jak někdo může utratit za diář čtyřmístné sumy a samotné se mi to těžko vysvětluje. Dneska ráno jsem se pohoršovala nad loupáčkem za 8 korun a pak vypláznu patnáct stovek za papír. #logika

V českých papírnictvích samozřejmě diáře najdete a to spoustu. Bohužel mi přijde, že stále nepochopili, že super diář nedělá ani tak barevný obal a sovička v pravém horním rohu, jako spíš promakaný a neotřelý vnitřek, kde najdete víc, než jen nudný týden na dvě stránky, adresář (který beztak nikdo nepoužívá) a mapu světa (kterou taky nikdo nepoužívá).


Diáře Kikki.K a Midori mám doma. O Midori jsem psala už zde. O Kikki.K. zatím samostatně ne, pokud by o to byl zájem, stačí dát vědět do komentářů a já to nafotím. Překvapivě totiž po roce vypadá stále skoro jako nový!

1. Kikki.K



Kikki.K je značka se švédským odkazem, ale firma sídlí v Austrálii. Z fotek na stránkách je znát skandinávský styl, nicméně i tak jsou produkty veselé a designově vymazlené. Na výběr máte z několika verzí diářů, od kapesních až po ty velké.

Já sama mám tzv. "Personal Planner" ve velikosti Large - 24x20x4 cm. Má kožené - a po roce používání odpovědně říkám - skutečně odolné desky. Kroužková vazba nepovoluje ani po nešetrném nošení v kabelce s dalšími krámy. Uvnitř desek najdete spoustu kapsiček, z toho jednu na zip.

POZOR! Diář chodí bez náplně. Respektive má v sobě náplň, ale nikoli kalendářovou. Najdete tam roztomilé pořadače, měsíční přehledy (dvojstránka s chlívečky odpovídající jednomu měsíci), meeting notes, to do listy a spoustu volných stránek. A LEPÍTKA!!! :-)
Kalendář jako takový si můžete koupit rovnou při koupi diáře nebo stačí zajít do jakéhokoli papírnictví v ČR a vybrat si náplň podle sebe. Já používám český Filofax A5 s týdnem na dvojstranu.

Další výhodou Kikki.K eshopu je, že si zde můžete dokoupit spoustu lepítek, záložek, bločků a sešitků, kterými si pak diář doupravíte. Já jsem si koupila "sticker book" a celkem si s tím vyhraju. Ale vzhledem k ceně se to snažím šetřit a to tak moc, že jsem po roce používání vyplácala tak jednu třetinu. 


+ volba vlastní náplně - někdo rád týden na dvě strany, někdo na jednu atd.
+ skutečně kvalitní materiál
+ design
+ možnost zakoupit barevně laděná lepítka dle vkusu
+ možnost měnit náplně na další a další roky

- jednoznačně cena, je to fakt pálka
- v ceně není obsaženo to hlavní - kalendář
- Personal Planner Large je fakt velkej a ve finále i těžkej, přiznám se, že denně ho netahám


Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře "Personal Planner": cca 1900 Kč
Poštovné: cca 240 Kč (Nad 150 USD je poštovné zdarma)
DPH: 21% z celkové ceny
Clo: Měli byste se vejít do hodnoty bez cla (clo se platí až od cca 168 USD)
Celkem: cca 2589Kč + nápň, Filofax stojí 366 Kč
www.kikki-k.com


www.kikki-k.com





2. Unique Diary

Nejlevněji asi přes ebay.


Unique Diary je podle mě parádní kombinací asijské roztomilosti a neasijské jednoduchosti. Diář je cute, ale ne přehnaně infantilní. Velikost je skladná 120x152 mm. Máte na výběr z devíti barev a to jak divokých, tak obyčejných. Diář je nedatovaný, což znamená, že s ním sice můžete začít kdykoli, ale zároveň budete muset jedno odpoledne obětovat jeho popsání. Najdete zde roční, měsíční i týdení plán a dle počtu stránek v popisu Vám diář vydrží i přes rok. Volné stránky na poznámky jsou samozřejmostí.


+ kompaktní velikost
+ měkké desky, takže skladnost
+ můžete s ním začít kdykoli
+ originální desky

- není datován, z vlastní zkušenosti je to občas otrava
- nemá uzaviratelnou přihrádku na volné papíry
- PVC, takže by mohlo časem praskat, třeba kolem hřbetu
- na jedno použití

Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : cca 560Kč
Poštovné: dle prodejce, ale většinou zdarma
DPH: do 22 EUR se DPH neplatí, zde byste se měli tak tak vejít
Clo: Bez cla
Celkem: cca 560 Kč



3. Midori Traveller´s notebook

Desky: http://www.misc-store.com/midori-traveler-s-notebook-brown/

Midori diáře jsem viděla na instagramu poměrně často a upřímně jsem vůbec nechápala, co na nich všichni mají. Přišlo mi to jednoduchý a vlastně i tak trochu ošklivý. Pak jsem na něj narazila v jednom obchodě v Amsterdamu a nechala se lapit díky nabídce vyražení iniciálů zdarma.

A pak jsem mu propadla. Je to geniálně jednoduchá a skladná věc a plánuji ho v roce 2016 používat místo Kikki.K. Jak jsem psala výše, detailní článek již na blogu je, proto jen ve zkratce. Kožené desky si naplníte bločky dle libosti. Můžete je různě měnit, vyndavat a zase zandavat a ve finále tak Váš Midori může být diář, ale taky deník, sešit nebo cokoli jiného.

Není to barevný, není to rozkošný a nemá to žádný nálepky i tak ho z celého srdce doporučuju. Asi stárnu nebo co:-)

+ Odolné kožené desky
+ Možnost měnit náplně a využívat desky vlastně na pořád
+ Nespočet možných serepetiček k dokoupení
+ Možnost koupě v EU
+ Skladnost 

- v základu pouze desky + jeden prázdný blok
- cena
- malý výběr barev

Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : cca 1200 Kč + diářová náplň na 2016 cca 800 Kč
Poštovné: podle toho v odkazu cca 250 Kč
DPH: už započítáno v ceně
Clo: nákup v EU, takže bez cla
Celkem: cca 2250 Kč




4. Passion Planner

Nedatováno: http://www.passionplanner.com/undated

Možná jste o něm slyšeli, jakožto o jednom z nejúspěšnějších Kickstarterových produktů! Zde se posouváme od jednoduchého diáře k jakémusi plánovači celého života a to i těch nečasových aspektů. Jasně, ve středu máte být ve čtyři u zubaře, ale občas máte nějakou povinnost, kterou chcete splnit "někdy tento týden" nebo si třeba chcete zapsat nějakou vtipnou historku či upomínku. Tak na to je tu Passion Planner. V obyčejných "moleskine" deskách se skrývají na pohled ještě obyčejnější černobílé stránky, kde se můžete vyřádit. Týden na dvojstránku má rozdělení dne na hodiny, ale zároveň To Do list (pracovní a soukromý, což mi přijde výborný nápad). Volné místo, motivační citát a další chlívečky, které Vás občas donutí zpomalit a zamyslet se.

Na výběr máte ze dvou velikostí - leží mi pořád na stole vs. tahám ho s sebou v tašce.

Nejste si jistí? Vytiskněte si 4 dvojstrany na zkoušku na následující měsíc. Angelia dává k dispozici nedatovanou dvojstránku volně ke stáhnutí. Takže samozřejmě si to můžete vytisknout celé a zkompletovat do pořadače nebo diáře (desek), který už máte nebo se můžete jednoduše rozhodnout, jestli je zakoupení komplet diáře pro Vás. Nyní si můžete předobjednat datovanou verzi pro rok 2016 nebo si koupit verzi nedatovanou

+ je to víc než jen diář
+ možnost stažení a vytisknutí doma
+ průžné desky
+ černé desky méně náchylné k zašpinění

- na výběr jen jedna barva
- na jedno použití
- dražší poštovné, objednáváte-li jen jeden
- bez jakéhokoli ochranného obalu

Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : cca 600 Kč
Poštovné: cca 310 Kč
DPH: 21% - 190 Kč
Clo: Bez cla
Celkem: cca 1100 Kč 




5. The Day Designer
The Day Designer je opět jeden z šikovných sešitů, který je víc než jen diář. Mimo týdenní, měsíční a roční přehled zde najdete spoustu "checklistů". Ať už obyčejné to-do, tak třeba jídelní seznamy či místo na zapsání toho, za co jste zrovna vděční. Motivační citáty jsou samozřejmostí. Myšlenka vnitřku je podobná jako u Passion Planneru, ale Day Designer má navíc i pěkný design venkovních desek. Verze pro rok 2016 se dá objednat od 14. října, tak si to zapište do svých stávajících diářů. Menší velikost je 15cmx20, takže i ta menší je krapet větší než obvykle:-)

+ elegantní ale nenudný design desek
+ víc než jen diář
+ možnost stažení diáře na zkoušku (zde)
+ chrániče rohů, aby se neodrbaly
+ printables zdarma (zde)

- naprosto nesmyslná cena za poštovné. Zkuste využít služeb jako je shipito nebo http://www.cz-ebay.cz/ nebo si to nechte někým přepolsat "flat rate" fedex obálkou
- na jedno použití
- chybí mi zde lepítka


Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : cca 1400Kč
Poštovné: cca 1179 Kč (DAFUQ?!?!)
DPH: 21% - 541 Kč
Clo: Bez cla
Celkem: cca 3120 Kč - ale fakt se podle mě dá dostat pod 2000Kč s využitím externí zásilkové služby




6. Dokibook 


Dokibook je pouze označkovaná napodobenina Kikki.K. Je na každém, jestli s tím má problém či nikoli:-) Na výběr je opět několik variant, liší se velikostí a zapínáním - gumička, patentek nebo zip. Šikovná mi přijde varianta se zipem už jen kvůli těm kvantům volných papírů, které jsem schopná do diáře nastrkat. Naštěstí se to po škole už tolik neděje:-) Obsahem je opět jen základ, do kterého si samotný diář musíte dokoupit. Dostanete zde "dividers" neboli pořadače (?), průhlednou fólii, a pár stránek s motivačními citáty. Opět bych v tom neviděla až takový problém, prostě pak zajdete u nás do papírnictví a dokoupíte si nápň dle svého gusta. Je zde sice možnost dokoupení nějakých kapsiček navíc, ale za origo Kikki.K šířka nabídky dost pokulhává



+ šikovná verze se zipem
+ otíratelné desky
+ nižší cena než Kikki.K
+ pravítko
+ pěknébarvy
+ lze doplnit nápň a používat více let

- je to kopírka
- neobsahuje samotný kalendář
- neobsahuje v ceně lepítka


Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : cca 800 Kč
Poštovné: cca 240 Kč
DPH: 21% - 218 Kč
Clo: Bez cla
Celkem: cca 1260 Kč

Zdroj
Zdroj


7. Maxi Planner 


Tento diář hraje designem na trošku hipster-retro notu a to se mi na něm líbí. Jde vlastně o sešit, takže se skladností nebude problém. Zároveň Vám dá opět víc než obyčejný kalendář díky různým to-do listům, checklistům a motivačním sekcím. Na výběr je sice jen jedna retro barva, ale navíc dostáváte mini kalendářík a stolní kalendář zdarma a to se vyplatí! 148x210mm odpovídá A5 papíru, takže stále spadá do kategorie skladné, obzvlášť díky sešitové vazbě.

+ zajímavý retro design
+ EU produkt - posílá se z Itálie
+ spousta seznamů navíc ke kalendáři
+ zdarma mini a stolní kalendáře
+ pružné desky

- diář je bez obalu, takže já bych ho za chvíli nejspíš polila/natrhla/ušpinila
- na jedno použití





Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : 463 Kč
Poštovné: 165 Kč
DPH: už zahrno, jde o nákup po EU
Clo: Bez cla
Celkem: cca 628 Kč



8. Simplified Planner


Originální Simplified Planner má zajímavé rozložení jednoho dne na stránku s to-do listem. Dále ke dni najdete chlívek pro vaření večeře a poznámky. Víkend je pak pro sobotu i neděli na jednu stránku. Vybrat si můžete také z verze "týdenní", kdy máte na jednu dvojstránku jeden týden. Líbí se mi vymazlený design a jednoduché rozhození dne. Na deskách najdete uvnitř kapsičky pro volné papíry a na rozích zlaté "chrániče", aby se Vám hned nezohýbaly. Diář navíc chodí v krásné krabičce, kterou můžete využít dál. K dispozici je tradičně spousta nesmyslů na dokoupení, bohužel se za to nemálo platí.

+ krásný design
+ chrániče rohů
+ možnost denního rozvrhu
+ motivační sekce
+ odolná krabička pro další využití

- nesmyslná cena za poštovné, zde platí to samé co pro bod 5.
- desky bez obalu
- na jedno použití
- za tu cenu by tam měla být i lepítka


Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : cca 1394 Kč
Poštovné: 890 Kč (pffff, využijte externí služby)
DPH: 21% čili 479 Kč
Clo: Bez cla
Celkem: cca 2763 Kč








9. Designový diář 


http://www.fler.cz/zbozi?uid=333616 - pro rozhložení stránek koukněte na verze 2015, aktuální nejsou ještě uvnitř vyfocené


Už i u nás se začínají objevovat první vlaštovky. Nebo tedy vlaštovka:-) Jak už to tak bývá, holky nebyly spokojené s tím, co nabízel trh a tak si navrhly diář vlastní. Aplaus! Najdete zde různé verze, jednou z nich je i super diář školní pro právě probíhající rok 2015/2016. Já bych ocenila hlavně kolonku zaplatit. Vždycky mi to přijde na email, já si to přečtu, že to zaplatím večer v klidu a pak na to zapomenu a je ze mě neplatič!:D 

Studentský diář mi přijde promakanější, než ten klasický, který z fotek nic moc navíc nenabízí, nicméně třeba se to ještě rozjede, holkám moc fandím!!

+ česká výroba a tudíž i odpadají problémy s objednáváním ze zahraničí
+ obsahuje český kalendář včetně státních svátků a jmenin
+ ohebné skladné desky
+ stránky pro rozvrh hodin 
+ uzpůsobené rozložení kalendáře pro školou povinné



- bez přihrádky na volné listy
- na jedno použití
- bez doplňků

* Holky chystají spoustu novinek, tak se máme na co těšit!:-) 

Na kolik Vás to vyjde:
Cena diáře : 199-299 Kč
Poštovné: 60 Kč
Vzhledem k nákupu z ČR tedy celkem: cca 260-360 Kč




Ufff. Tak to je vše! Doufám, že jste dostali nějaké nové tipy, protože u nás frčí nudný Albi a sem tam nějakej Moleskine, co mám tak vypozorváno. Určitě mi dejte vědět tipy na diáře, které se osvědčily Vám.

Mějte se krásně! 
K.

*Není-li podobrázkem odkaz jiný, byl obrázek převzat přímo ze stránek prodejce v odkazu ke koupi