Wednesday, December 14, 2016

Diář Terapie domova 2017

Ahoj všem!

ano, je to tu. Nový rok, nový diář. Pro mě samotnou překvapení, protože jsem do půlky listopadu neměla o nějaké Terapii domova ani ponětí. Takže pěkně děkuju Žanetě, která se pod mým diářovým článkem o TD zmínila. Po bližší prozkoumání jsem usoudila, že tohle mi ve sbírce nemůže chybět.

Diář mi přišel včera, takže se jedná spíše o prvotní postřehy, ale když bych recenzovala měsíc, bude leden a diáře podle mě dávno v tahu:-)

Tak jdem na to!

Nejsem domácí typ. Ve smyslu hospodyně. Už je mi dost let na to, abych si to přiznala a věděla, že se ze mě hospodyňka nikdy nestane. Nebude mě vnitřně naplňovat vycíděná kuchyň, byt bez smítka prachu, koš s vypraným prádlem skládám týden a ve Výměně manželek by mě "nová paní" pěkně pomluvila za pavučiny za ledničkou:D



Nicméně co jsem teď doma s prckem, začíná mi můj vlastní bordel vadit. Sama jsem překvapená:D Je to nejspíš tím, že trávím mnohem víc času doma a asi si toho prostě víc všímám, než když jsem dřív v 7 vypadla, ve 22:00 se vrátila a rovnou jsem odpadla. A tak mně diář Terapie domova zkřížil cestu v pravý čas.

Sama jsem blog neznala a neměla jsem ještě čas projít si ho detailně, ale ve zkratce jde o systém, který by Vám měl udržet organizovanou domácnost a ve finále i život:-) Pokud se ohlásíte k odběru newsletteru, každý den Vám ráno přijde seznam úkolů na daný den - dneska třeba úklid vany/sprcháče a vyhození starých nepotřebných věcí. Zní to možná složitě, ale je to fakt jednoduchý, denně by Vám to nemělo zabrat víc jak 15 minut - i když já dneska tu koupelnu pucovala skoro 30:D. O celém systému si můžete počíst zde: http://www.terapiedomova.cz/fl-v-otzkch-a-odpovdch

A proč o tom všem mluvím? Protože autorka blogu vymyslela diář, který do celého konceptu zapadá.

Diář přišel krásně zabalen s věnováním.



Jde o krapet větší A5 formát - náplň je A5 a desky krapet větší. Čtyřkroužková vazba a zapínání na bytelný patent. Desky jsou z umělé kůže a na první osahání musím říct, že to je velmi kvalitně zpracované a myslím, že to leccos vydrží. 




Mile mě překvapila tloušťka. Diář vlastně vůbec tlustý není. Pro porovnání přidávám Moleskine, Filofax personal velikost a Midori Traveller's Notebook.







Vazba má čtyři klasické kroužky, které můžete otevírat a zavírat dle potřeby a přidávat či odendávat potřebné a nepotřebné listy. Na první straně můžete mít personalizovanou stránku s vlastním jménem.




Uvnitř diáře je pak 6 pořadačů, které si můžete libovolně olepit přiloženými kruhovými nálepkami a seřadit si jednotlivé diářové sekce dle libosti.



A teď (za mě) nejoriginálnější část diáře. 6 laminovaných karet  (PO-NE, víkend dohromady), které můžete popisovat přiloženým gumovatelným fixem. Je spousta věcí, které člověk dělá každý den (ehm, měl by dělat, ups:D), ale nemá smysl si to do klasického kalendáře psát. Zde si můžete na daný den vypsat všechny ty nesmysly, "které si přece budu pamatovat, nemusím si je psát...a pak to zapomenu". U mě je to třeba taková blbost jako poskládat to vypraný prádlo. Když si to někam napíšu, je totiž šance, že to udělám podstatně dřív. Ne kvůli tomu, že bych na to jinak zapomněla, ale spíš proto, že co je psáno, to je dáno a já si strašně ráda odškrtávám a neodškrtnutá položka mě pak vnitřně hodně irituje:-) Někteří z Vás si určitě klepou na čelo, ale ze zkušenosti vím, že podobných "pacientů" je nás víc.


Vygumováno, po fixu ani památky.
Další laminované karty obsahují ranní a večerní rutiny. Dala jsem si je pěkně dopředu, když mám diář položený a otevřený na stole, tak je mnohem větší šance, že si ty vitamíny fakt vezmu každý den a ne jednou za týden:-) Stejně je zde pak seznam večerních rutin.



Každý měsíc má svůj měsíční přehled na dvojstranu a poté samostatně týden na dvojstranu. Každý den má hodinové sloty od 7 do 22 a místo na poznámky. Poznámky má ostatně i každý měsíc zvlášť, společně s vymezeným místem na další věci jako svátky, narozeniny, důležité a podobně.





Za samotným plánovacím diářem je několik listů s vychytávkami navíc. Nefotila jsem vše, jen pro představu. List na lékaře by mi přišel vtipný ještě do léta. Pak jsem objednala dítě k ortopedovi a za boha si nemohla vzpomenout ke kterému:D


List na nákupy na netu, ten bude rychle zaplněn:D Pak jsou tu listy na to, co chce člověk přečíst, co vidět, rozvrh, organizace školního roku, finance, váha, plánování jídel a podobně.



Další lamino list je pro nákupy. Uvidíme, jak se sžijem, ale přijde mi to supr, člověk si tam vepíše věci, které pravidelně nakupuje a pak jen maže fajfku, jestli je má nebo nemá. Do obchodu pak případně stačí vydat jen samotnou kartu a je to.


Zalaminované jsou také seznamy toho, co je fajn pohlídat každý týden, každý měsíc, půlrok a rok. Jakmile máte v diáři pojmy jako fixace úroků hypotéky, STK, revize kotle, pojistky a další, víte, že fakt už mladší nebudete a plně jste zabředli do dospělého života:D





Na závěr je tu několik samolepek, pro všechny lepítkové maniaky!






Z diáře jsem nadšená. Fakt jo. Zároveň ale podotýkám, že třeba ještě před dvěma lety by pro mě nebyl. Kdo uklízí pokoj na kolejích, případně bydlí u rodičů apod., asi nevyužije uplně plný potenciál tohoto kousku.

Od diáře očekávám, že samozřejmě mimo klasické plánování, mě konečně naučí každý den trošku uklízet, narozdíl od amoků, které mě chytnou jednou za uherský rok. Za největší pecku považuji ty mazatelné lamino karty, nechápu, že jsem to doteď nikde neviděla, protože pro odškrtávací To-Do listy je to naprosto geniální. Jak jsem psala výše, provedení se zdá naprosto precizní.

Teď k tomu, co bych si představovala jinak.
Líbily by se mi dvě gumičky na tužky. To čistě z důvodu, že na ty lamina potřebuje člověk speciální fix, ale už s ním nepíše do diáře, takže k diáři budu nosit vždy fix a propisku. Ale poutko je jen jedno.

Nelíbí se mi barvy těch mini čtvercových samolepek. To už je samozřejmě "blbost", ale líbilo by se mi, kdyby víc barevně ladily k celému diáři.

Diář stojí 880 Kč. Pokud byste chtěli koupit jen vnitřní náplň, lze a to za 275Kč. Dokonce jde koupit samostatně i ta nejlepší věc na celém diáři a to ty zalaminované karty a to za 115Kč. Vše koupíte pokud vím jen on-line a to na stránkách: http://eshop.terapiedomova.cz/diar/

Poslední věc, která se řešila na sociálních sítích, byla absence komunikace. Diář šel objednat už snad od listopadu, ale rozesílál se až tento týden. Mně osobně to časování nijak nevadilo, v podmínkách bylo, že odesílat se bude "až bude skladem", ale chápu, že kdo to má jako dárek už byl mírně nervózní. Bohužel se málokomu, kdo se dotazoval ať už emailem, telefonem nebo zprávami, jak je na tom jeho objednávka, dostalo odpovědi. FB zeď Terapie Domova  s příspěvky zákazníků na mě nepůsobí nejlíp, tak jen potvrzuji, že fakt diář přišel:D Je škoda, že tak úžasný produkt má absencí komunikace zbytečný černý puntík, ale slibuju, že diář fakt stojí za to, nenechte se případně odradit:-)

Pokud byste měli nějaké další otázky, ráda na ně zodpovím v komentářích!:-)

Mějte se krásně!
K.