Wednesday, December 14, 2016

Tipy na české knížky pod stromeček + soutěž o 2x500Kč na knížky!

Ahoj všem!

po minulém postu s anglickými knížkami tu mám pro Vás dnes deset kousků v češtině. Je to před těma Vánocema celkem boj, protože vždycky někam vlezu a jaksi zapomenu, že mám vybírat dárky a zas kupuju sobě:D

Když dočtete až do konce, budete mít šanci vyhrát poukázku na 500Kč na knížky dle vlastního výběru, tak jdeme na to!


Záměrně v mém výběru nenajdete knížky typu Bábovky, P.S., Sedmilhářky a podobně. Chtěla jsem vybrat spíš knížky, které jsou vyloženě novinky nebo ty, které na Vás nebafnou hned z prvního regálu v knihkupectví a snižuje se tak šance, že budou pod stromečkem pětkrát!


1. Všichni žijem v blázinci. 

Pro koho? Pro všechny dospělé



Úžasná knížka od úžasného člověka. Tak bych knihu zrecenzovala v jedné větě. Pan Honzák je neuvěřitelně moudrý muž a mě jen mrzí, že tyto myšlenky nejspíš nikdy "pop-culture" nebudou. A přitom zrovna tyto rozhovory jsou z těch, které člověku skutečně něco dávají. Knížka pomocí rozhovoru předává jeho pohled na současné zdravotnictví, společnost, výchovu a další společenská témata. Pan Honzák je psychiatr a začátkům v oboru je věnován závěr knihy. Co stránka to moudro, je fajn číst něco od takto moudrého pána, člověka to úplně hladí po duši. Knížku jsem četla elektronicky a bylo mi to až líto, protože jsem si pořád chtěla některé parádní myšlenky podtrhávat. Doporučuji všem!




2. Byly jsme tam taky

Pro koho? Pro všechny dospělé, ale hlavně mladé, kteří mají pocit, že komunismus byl o tom, že se stála fronta na pomeranče


Pro mě naprosto unikátní knížka o tom, jak to chodilo v komunistických lágrech a to bez příkras. Ne, že bych snad podezírala někoho, že by komunistické lágry vykresloval v růžových barvách, ale Dagmar Šimková zde poukazuje i na špatné vlastnosti politických vězenkyň a popisuje věci, tak ja skutečně byly. Knížka, která doufám už figuruje na seznamu povinné četby k maturitě, protože těch 160 stránek podle mého názoru ukáže mladým lidem otřesnost minulého režimu nejlépe. 


Knížka je otřesné čtení, bití, sebevraždy, vraždy, znásilňování, psychický teror a neustálá nejistota v podobě toho, jaká rána a odkud přijde příště.... a ne nutně fyzická. Obdivuji Dagmar a všechny jí podobné, kteří si nezvolili jednoduchou cestu podrobení se, ale bojovali i s tím minimem prostředků které měli k dispozici v celách 6x6 kroků. 

Mimo silný příběh je viditelný i talent na psaní paní Šimkové a knížku zvládnete za večer. Knížka, která by měla být čtena všemi generacemi a opakovaně....pak by se možná nestalo, že pár let po revoluci tu mají komunisti podporu nemalého procenta obyvatel.






3. Škoda nevařit (1 nebo 2)

Pro koho? Pro bráchu, který má ambice zvládnout víc než čínskou polívku


Mám doma jedničku a zrovna vyšla dvojka, takže kdo je movitý, ať bere obě! Parádní kuchařka s originálními, nikterak extra těžkými recepty na "normální jídla". Nemyslím to teď nijak posměšně, ale v době všech smoothie, raw, vegan a obdobných trendů je fajn narazit na normální kuchařku od normálního kluka na normální jídla:-) Jednoduše a srozumitelně vysvětlené postupy, doplňující fotky a pokud máte bráchu ve věku, kdy třeba láká holky na večeře co sám uvaří, tak to určitě ocení! (Podobnost s mým bratrem čistě náhodná:D)






4. Bible domácího pečení

Pro koho? Pro maminku, sestru, babičku...


Pro mě zatím nejlepší knížka o pečení, co vlastním. Je to fakt bible, kde je všechno do nejmenšího detailu vysvětleno. U receptů nejen že je poměrně detailně popsáno co a jak dělat, ale je tam k tomu většinou i popsáno proč přesně se to dělá tak a ne jinak. Mě osobně to pomáhá fakt dodržovat postup, protože bývám netrpělivá a mám tendence občas něco přeskočit. Když vím, proč je daný krok potřeba, tak už vím, co se stane když to přeskočím:-) Knížka má různé kapitoly, na slané, sladké, kváskové, nekváskové, prostě veškeré pečivo, které si vzpomenete. V knížce je více textu a méně obrázků, ale na srozumitelnosti jí to rozhodně neubírá. Každý, kdo se občas otočí v kuchyni, knížku ocení, já z ní peču pořád. Doporučuji zejména borůvkové muffiny a mrkvový chlebíček....můžete do knížky vložit záložku na příslušné stránce, ať Vám to obdarovaný přímo upeče:D





5. Matky
Pro koho? Prakticky pro všechny, i když spíš všechny ženy
http://www.martinus.cz/matky


Parádní knížka z mě neznámého prostředí ruského gulagu. Poslední dobou se mi moc líbí knížky, kde se proplétávíce příběhů - Bábovky, nedávno dočtený Láskožrout a zde tomu není jinak. Zuzana, zamilovaná do ruského partyzána Alexeje, se ocitne v ruském gulagu na základě křivého obvinění z jeho udání Němcům. Navíc zjistí, že je v jiném stavu a navzdory otřesným podmínkám v gulagu porodí zdravé dítě. Nebudu Vám prozrazovat, jak je možné v gulagu úspěšně porodit a vychovávat dítě, ale můžu Vám říct, že se jí to podaří. Z gulagu se Zuzana po sedmi letech dostane a náhodou se dozví, kdo jejího milovaného Alexeje prozradil, přičemž trest si odpykala ona. I po návratu z gulagu se jí tak rány osudu nevyhýbají a klid rozhodně nemá. Knížka se mi moc líbila, nic podobného jsem zatím nečetla, prostředí gulagu pro mě byla novinka. Knížku napsal Pavol Rankov a trošku se stydím, že jsem jeho jméno slyšela poprvé, protože jde údajně o jednoho z nejpopulárnějších slovenských autorů. Po přečtení Matek se určitě podívám i po jeho dalších knížkách.


6. Láskožrout
Pro koho? Pro mladšího sourozence

Náhodou jsem zabředla do knih pro náctileté a byla jsem překvapená, jak moc se mi to líbilo. V tomto příběhu hraje hlavní roli čtrnáctiletá adoptovaná Romka Brenda, která se snaží udělat rodičům  a okolí ze života peklo. Na truc, ne že by byla od kosti zlá. Bohužel dostane do pořádného maléru hlavně sama sebe. Druhou hlavní postavou je Jana, která má Brendě pomáhat s doučováním, ale nakonec ji pomáhá dostat se z malérů, do kterých se Brenda dostává. Je tam láska, je tam zklamání, je tam relativně šťastnej konec. Žádný složitý čtení, příběh z dnešní doby, myslím, že mladšímu sourozenci se tohle bude líbit:-) 



7. Můj poslední výdech
Pro koho? Pro tátu nebo kohokoli, kdo potřebuje zpomalit! 

Knihu jsem ještě nečetla, ale mám jí doma a chystám se na ni!
Dojemná jedinečná osobní zpověď mladého neurologa, jehož život změnila nevyléčitelná nemoc. Pokládá otázky jako "Jakou má život cenu? Proč se vyplatí žít? Co je pro nás opravdu důležité, když se ocitnete tváří v tvář smrti? Jak byste se zachovali, kdyby Vás už nečekala žádná budoucnost? Jaké je to vychovávat dítě a budovat jeho život, když ten Váš končí? Autor knihy během psaní zemřel, bohužel:-(



8. Zabiják
Pro koho? Pro všechny, pro které je aktuální povinná četba

Jedna z mých nejoblíbenějších knížek, ke které jsem se dostala před miliony let na gymplu v rámci povinné četby. Ne každá povinná četba je otřes a slibuju, že tahle knížka se bude líbit. Paříž, druhá polovina 19. století a drsné vykreslení toho, jak se tenkrát těm nejchudším žilo. Zabijákem je zde alkohol, který postupně umoří manžela Gervaisy, hlavní postavy, která ať dělá, co dělá, život jí hází klacky pod nohy. Knížka Vás vtáhne do děje a díky mistrovskému umu Zoly se rázem ocitnete uprostřed chudé vrstvy tehdejší Francie! 

9. Kuchařka Delicious Blog Lucie
Pro koho? Pro všechny, kdo rádi jedí zdravě

Lucky blog čtu už roky a na kuchařku jsem narazila uplně náhodou. Lucka je totiž takovej punker, že jí vyjde knížka a ona se ani nepochlubí:D Myslím, že Lucky recepty jsou originální v tom, jak jednoduché, ale chutné jsou. Většina receptů používá celkem běžné suroviny a vykouzlí z nich fakt ohromný a zdravý dobroty. Nebudete potřebovat prášek z kopyta jednorožce nebo chlup z brady ježibaby. Dostupné suroviny, pár minut v kuchyni a je hotovo. Ostatně na to, jak recepty vypadají se můžete podívat u Lucky na blogu zde



10. Kolibřík
Pro koho? Detektivka pro tatínka!

Detektivka pod stromečkem nemůže chybět, to dá rozum! Tuto jsem ještě nečetla, ale plánuji ji pořídit pro taťku. Loni jsem se mu Plavcem trefila do vkusu tak snad to letos nebude jinak. Severská detektivka, kde je v centru policistka, která jako dítě emigrovala z Jugoslávie do Finska, je nyný připřazena ke kolegovi, který je rasista. Řeší tři zdánlivě vzájemně nesouvisející vraždy běžců. Do toho se Anna ještě snaží pomoci Kurdské dívce, která je stejně jako ona imigrantkou, ale odmítá spolupracovat a vypovídat proti své rodině. Tuším, že to bude podle mustru klasického severského krimi, ale když to člověk nečte na desítky, proč ne! Napínavý to bude určitě! 



A teď slibovaná soutěž!

Martinus letos opět věnoval do soutěže 2x500Kč poukázku na knihy dle vlastního výběru, hurá! Jako každý rok si Martinus dává za cíl, aby lidé nedávali jen knihy, ale i čas na jejich přečtení. Co si budem povídat, knížek máme většinou plnou knihovnu, ale toho času je žalostně málo!:-) 

Z komentářů v neděli večer tak vyberu dva z Vás, kterým pošlu kód poukázky emailem, ať můžete hned v pondělí objednávat! 

Co musíte udělat? 

1. Poslat mi odkaz na aspoň jednu knihu, kterou byste si na webu martinus.cz vybrali
2. Co napíšete podarovanému na poukázku, která již tradičně dává knížkou i čas na její přečtení!

Takže to bude vypadat nějak takto:

Vybrala bych pro maminku knihu: http://www.martinus.cz/?uItem=249627 a na poukázku bych jí napsala, že za ni zatím umeju nádobí po štědrovečerní večeři! 
Jednoho člověka vyberu naprosto neférově dle sympatií:D A druhého vybere random.org, takže hodně štěstí všem!

Mějte se krásně!
 K. 

-----

Použité odkazy ve článku jsou provizní. Pokud přes ně v knihkupectví martinus něco nakoupíte, plyne na můj účet
provize 5% a já za nastřádaný kredit doplňuji knihovnu:-) 

72 comments:

  1. Zdravím! :-) Tak já bych koupila sestře (shodou nahod taky Karolína) tuto knížu: https://m.martinus.cz/detail/142675, protože je to největší knihomol, co znám a nedávno mi o tomto titulu říkala. A na poukázku bych napsala, že za ni budu řídit, když někam pojedeme, protože sestra řízení nesnáší. Děkuji a hezké svátky! :-) Zuzka

    ReplyDelete
  2. Ahoj a krásný advent! Vybrala bych knihu Cesta pokojného bojovníka http://www.martinus.cz/?uItem=35282 a věnovala bych ji mému příteli, který začal číst až od té doby co jsme spolu a hned se vrhnul na knihy o duchovním rozvoji. Už přečetl Čtyř dohody, Pátou dohodu, Moc přítomného okamžiku a moc ho tohle téma baví.:-) Na kartičku bych napsala, že za něj budu mýt nádobí a taky častěji uvařím, protože tohle bývají spíš jeho činnosti, za což jsem mu vděčná :-)
    deenov@seznam.cz

    ReplyDelete
  3. Knížku bych vybrala pro mamču, i když pro ni je těžké vybrat nějakou, kterou ještě nečetla :D. Ale asi bych ji vybrala tuhle http://www.martinus.cz/?uItem=254469, protože jsme se o ní minulý týden bavily, a i když máma vaří nejlíp na světě, tak kuchařkami ráda listuje a nechává se inspirovat. A na poukázku bych napsala, že za ní udělám vánoční úklid nebo napeču cukroví.
    m.kacka@seznam.cz

    ReplyDelete
  4. Ahoj, já bych koupila manželovi tuto http://www.martinus.cz/?uItem=150343 protože tyto knihy má rád a přímo tuhle ještě nemá :) Letos už pro něj v knihkupectví nakoupeno mám, ale nemůžu napsat co, co kdyby to tu náhodou četl :D A na kartičku bych napsala, že za něj budu týden odvádět Olivera (našeho syna) do školky, to dá akorát na ty dvě hodiny :)
    Hezký den a krásné vánoce!
    Šárka
    sabera@hotmail.cz

    ReplyDelete
  5. Ahoj, skvělá soutěž!:) Vybrala bych knihu Šepot podzemí - http://www.martinus.cz/?uItem=226031 a dala bych ji svému milovanému partnerovi. Aaronovitch patří k jeho nejoblíbenějším spisovatelům. Navíc by se kniha po přečtení dostala do naší společné knihovny, takže bych si nové dobrodružství Petra Granta mohla přečíst i já. A to se vyplatí!:D Govana@seznam.cz

    ReplyDelete
  6. Ahooj Kájo! já bych koupila mamce nějaký historický román, protože ty ona zbožňuje! Hlavně Vlastimila Vondrušku, takže bych jí koupila nový díl Husitské epopeje https://www.martinus.cz/?uItem=223744 a na poukázku bych jí napsala že za ni vyžehlím taťkovy košile, to ona nesnáší :) Měj se hezky, užij si svátky a pozdravuj Brambůrka, Terka

    ReplyDelete
  7. Me moc zaujala knizka Bible domaciho pečení, kterou tady popisujes https://m.martinus.cz/detail/193864/?z=4XKOJZ&utm_source=z%3D4XKOJZ&utm_medium=url&utm_campaign=partner. Mam rada domaci pecivo. Darovala bych ji mamince a na karticku napsala, ze za ni vyzehlim pradlo. Mej se hezky a krasne Vanoce.
    Ervulenka@seznam.cz

    ReplyDelete
  8. ahoj taak v provm rade super napomocny clanok :)), urcite prve tri knihy asi poputuju aj pod vianocny stromcek, a pre brata specialne tato http://www.martinus.cz/?uItem=125803, prva cast ktora mu bude urcite napomocna, kedze uz pracuje mimo SVK, a jeho vikendove jedla pozostavaju stale z toho isteho :D ...a na poukaz by som napisala asi obom rodicom ze kym si ich budu citat na dovolenke ja sa postaram o chod domacnosti :P pekny den prajem :))

    ReplyDelete
  9. Ahoj. Ja vim uplnr presne co bych objednala. Pro meho pritele https://m.martinus.cz/detail/216694/ jelikoz mame uz jednicku prectenou a pro me (protoze na tom prece nebudu bita) https://m.martinus.cz/detail/174681/ vubec nevadi te neprijde do vanoc. To zatim prectu prvni dve a za to cekani to stoji :-) A na poukazce by stalo: Uvarim za tebe jednu veceri a jeden obed :-) a sobe bych tam napsala: Bez si lehnou do vany a jednou se prestan stresovat. :-) Pa Karol :-) d.piglova@gmail com

    ReplyDelete
  10. Bráchovi je devět a je otrávený z toho, že musí každý týden v pátek ve škole číst. Já jako knihomol se ho snažím dovést na správnou cestu, ke knihám, kterého budou bavit. A už dlouho mám vyhlídnutého Kluka, co se koupal s piraňami (http://www.martinus.cz/?uItem=197297), protože ta obálka je naprosto nádherná. A vevnitř musí být kniha taky úžasná! Brácha by ji dostal se slovy, že za něho napíšu domácí úkoly z češtiny, protože ta mu moc nejde.
    Díky moc za soutěž a přeji krásné svátky,
    Nat (nataliessummer@seznam.cz)

    ReplyDelete
  11. ahoj, babičce bych koupila http://www.martinus.cz/?uItem=162149, protože ona sama ráda vypráví a aspoň to bude na jednom místě. ale času na čtení má dost, takže čas na čtení bych věnovala spíše mámě. a asi bych za ní uvařila, protože hodně nerada vaří.
    katejohnsson@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Ahoj Kájo, přijde mi skvělé, že označuješ odkazy, které jsou buď součásti nějaké spolupráce, nebo z nich potom taky něco máš. Takovéhle férové jednání by měli mít všichni blogeři. Přijde mi, ze třeba v Anglii uz videa začínají být označována i na úkor toho, ze se třeba na video podívá méně lidí. V tim se u nás máme ještě co učit. A jinak ja bych vybrala tuhle knížku pro tátu: https://m.martinus.cz/detail/246134/ bude to podobné jako ta tebou vybraná ,,My jsme tam byly taky" a měla by to byt povinná četba. No a na na poukázku bych napsala: ,,Tati, těžko za tebe udělám většinu tvé práce, ale v lednu budu projíždět domů z Prahy uz ve čtvrtek a uděláme si víc času na společný, rodinný večery, třeba i s knížkou v ruce :)"

    ReplyDelete
  13. Ahoj, v první řadě palec nahoru za přiznanou provizi :)
    V řadě druhé: http://www.martinus.cz/?uItem=247647 pro mamku, protože Dominik je prostě vtipnej. A na kuponek na čas bych za ní asi opravila nějaké písemky (kdybych chtěla uklízet, tak to po mě stejně bude muset předělat :D).
    Krásné svátky,
    K.

    ReplyDelete
  14. Krásný předvánoční čas přeji :-)
    Nechala jsem se inspirovat tvým článkem a velmi mě zaujala knížka Matky http://www.martinus.cz/?uItem=142446 a podarovala bych ji jak jinak než mamince a na poukázku bych napsala, že zatím za ni vyžehlím nastřádanou hromadu prádla, protože žehlení fakt nenávidí! :-) Jo a po jejím přečtení bych jí ji pěkně zabavila také pro sebe! :-)
    Přeji Brambůrkovi krásné první Vánoce, rodičům co nejméně stresu a předvánočního honění (ten binec vážně neuteče :-)) a co nejvíce rodinné pohody a štěstí!
    Eliška K. (eliskazlamalova@seznam.cz)

    ReplyDelete
  15. Knížku Pražská buzna (http://www.martinus.cz/?uItem=257549) bych koupila kamarádovi, který je shodou okolností gay a protože vím, že na tohle téma si knížek bohužel moc nepřečte. (+ knížka zaujala i mě, takže bych si ji určitě půjčila od něj). Na kartičku bych mu napsala, že za něj zatím projedu Grinder a někoho mu vyberu :D
    (kamarád je vtipálek, takže by to určitě pochopil a zasmál by se tomu :D)
    nikdolin@seznam.cz

    ReplyDelete
  16. Ahoj Kájo, pro začátek bych ti chtěla říct, že mě opravdu baví tě sledovat, tvé příspěvky na instagramu jsou moc funny a brambor je taaak roztomilej. A jinak bych darovala mamince knížku Poslední aristokratka od Evžena Bočka http://www.martinus.cz/?uItem=135632
    Učí prvňáčky, tak ať si trochu odpočine od toho školního shonu a pobaví se. A taky bych ji tu knížku nesobecky darovala i proto, že si ji chci také přečíst :D A na poukázku bych napsala, že za ni opravím nějaké domácí úkoly, aby si mohla v klidu číst.
    Přeji krásné Vánoce!

    ReplyDelete
  17. Nazdárek!
    Takže já po přečtení článku potřebuji životně nutně Byly jsme tam taky (zde:http://www.martinus.cz/?uItem=171863&z=4XKOJZ&utm_source=z%3D4XKOJZ&utm_medium=url&utm_campaign=partner) a Můj poslední výdech (zde: http://www.martinus.cz/?uItem=253591&z=4XKOJZ&utm_source=z%3D4XKOJZ&utm_medium=url&utm_campaign=partner). Nicméně na mém wishlistu je ještě spousta knížek (a spousta jich tam chybí :)).
    Chystám se udělat radost příteli, který čte jak ďas, třeba knížkou Doba z druhé ruky (zde: https://www.martinus.cz/?uItem=213115).
    Na Kartičku bych mu napsala, že za něj zatím vypucuju záchod! Ne, že by ho normálně čistil, ale nejčastěji čte na WC a mně se to zdá nehygienické, takže snad by jej to naučilo, že je fajn číst třeba i na gauči :-D.
    Díky, díky, díky a těším se na další tipy!
    Niky

    ReplyDelete
  18. Ahoj :-) Kamarádovi, který skoro nečte bych darovala knížku Já, poutník, kterou napsal Terry Hayes: http://www.martinus.cz/?uItem=217907 Je to neskutečně napínavé, dokonale vystavěný příběh, sama jsem se nemohla odtrhnout. A zdaleka to není jen o té detektivní zápletce - politika, prostředí tajných služeb, věda ... všechno dokonale namíchané a proto jsem si jistá, že i nečtenáře bude bavit :-) A na kartičku bych napsala, že od teď už nikdy nepřijdu pozdě, když si domluvíme sraz a radši sebekriticky navrhnu čas, na který se opravdu stihnu dostavit. Aby na mě nemusel čekat a radši si doma mohl číst :-) Díky a přeju krásné Vánoce! :-)

    ReplyDelete
  19. Ahoj, vybrala bych pro sebe Vaříme podle Herbáře a pro mamku Grilovaní od Pohlreicha. Knihu bych darovala mamince a nabídla bych jí vyžehlení prádla, které nemá ráda.
    monika.nyoko@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Kájo, já bych vybrala tu Škodu nevařit (http://www.martinus.cz/?uItem=125803) pro mého drahého, aby mi něco dobrého uvařil, a darovala bych mu čas na čtení namísto nesmyslného sjíždění facebooku, což bych udělala za něj :D
    Krásné Vánoce Tobě i Brambůrce, moc ráda vás sleduju na instagramu, jste super a děsně roztomilí :))

    ReplyDelete
  21. Já bych asi vybrala pro kamarádku http://www.martinus.cz/?uItem=247271 , jelikož mi přijde, že je to fajn oddechová knížka a u některých kapitol se člověk zasměje a i najde :D a na poukaz bych jí napsala, že za ní zatím dojdu na nákup a vyvenčím :-)
    nebo se mi moc líbí knihotrika a hrnky, takže http://www.martinus.cz/?uItem=140853 tenhle je taky parádní jako dárek :-)
    martinacerna@seznam.cz

    ReplyDelete
  22. "Jedu" teď hlavně v dětských knížkách, takže bych vybrala tuhle: http://www.martinus.cz/?uItem=197010. Bylo by to pro dcerku a i když neumí ještě číst, napsala bych jí tam ať si v klidu čte, že já za ní zatím uklidím hračky poházené po celém bytě, ostatně jako každý jiný den:-)

    ReplyDelete
  23. Ahoj Kájo! :) Vybrala bych jednu z "biblí" autismu
    http://www.martinus.cz/?uItem=232050 nebo http://www.databazeknih.cz/knihy/mozek-autisty-220403 a na poukaz bych napsala "Daruji ti dvě hodiny na čtení, já se zatím za tebe budu věnovat autistickému dítěti vhodným způsobem, abys mu dál nekazila život..." - vím, že to bohužel není veselé přání, ale pracuji na základce a chování jedné paní učitelky k dítěti s autismem je odporné - tvrdí, že je to jen nevychovaný harant a že kdyby chtěl, snažil by se chovat lépe (WTF prostě, jak mohla udělat pedagogickou školu bez jakékoliv empatie nechápu...)

    Ale protože jsou ty Vánoce, tak aby tu bylo i něco veselého tak http://www.databazeknih.cz/knihy/elon-musk-254994 příteli s tím, že Elon je sice velikán a jeho vzor, ale pro mě je hrdina on, takže mu "věnuji 2 hodiny na čtení a já zatím za tebe zabalím dárky příští Vánoce" ♥
    zdarsova@seznam.cu

    ReplyDelete
  24. Děkuji Káji za netradiční knižní tipy :-) vybrala bych pro přítele http://www.martinus.cz/?uItem=238119&gclid=CO6NpPya9tACFRa3GwodDX0ACQ ,protože oba moc rádi cestujeme, a na poukázku k času na čtení bych mu napsala, že naplánuji další výlet a zařídím veškeré ubytování, dopravu a pojištění :-)

    Hezké svátky a ať má Brambůrek radost z dárků a stromečku :-)

    evasustk@gmail.com

    ReplyDelete
  25. Vybrala bych pro svoji kámošku http://www.martinus.cz/?uItem=179943 a na poukázku bych jí napsala, že za ni vezmu směnu v kavárně aby se mohla více ponořit do světa Paříže o kterém tak léta sní! Hlavně ať ji vyjde ta vysněná škola! P.S.: ne/děkuji za tipy:D další na můj nekonečný seznam knih!:D nevím kam to budu dávat :(

    ReplyDelete
  26. Ahoj, já budu poprvé kupovat dárek k Vánocům své tetě, která žije pár let v Německu a právě prodělala jakési vyhoření. Proto bych ji vybrala tuto knihu: http://www.martinus.cz/?uItem=34444 a na poukázku bych napsala, že jí zatím uklidím její pokoj doma v Čechách :)

    (Jinak díky tobě už mám asi dárek pro bráchu k Vánocům, který moc rád peče chléb :D)

    ReplyDelete
  27. Super tipy, já bych si určitě moc ráda přečetla Okamžiky štěstí od Patrika Hartla http://www.martinus.cz/?uItem=246882. A taky hrozně moc moc chci kuchařku od Lucie. Vůbec jsem o ní nevěděla, ale když jsi zveřejnila fotku na IG, hned jsem se na ni šla podívat. Mám ale takové tušení, že ji najdu pod stromečkem, protože všichni ví, jak moc Delicious Blog zbožnuju. Takže jsem si ji "nemohla" koupit sama zatím, ach jo, to čekání je hrozné :D.
    A poukázku bych asi věnovala mamince a napsala ji tam, že uklídím veškeré nádobí 25.12, kdy k nám přijde celá rodina.. a je nás vážně hodně :D

    therainbower@gmail.com

    ReplyDelete
  28. Ahoj, kamarádce bych koupila knihu o Osvětimi, protože ji tato tématika moc zajímá, stejně jako mě (takže bych si ji přečetla hned po ní :D ) http://www.martinus.cz/?uItem=93441 a na kartičku bych napsala, že za ni vypracuji některé otázky ke zkouškám :) Užijte si s rodinkou Vánoce :)
    kamous16@gmail.com

    ReplyDelete
  29. Já bych koupila mojí malé roční knihomolce knížku Moj Macík:) - je to takový úžasný retro! http://www.martinus.cz/?uItem=89204 a na poukázku bych ji napsala, že zatímco si bude prohlížet ty boží obrázky, uklidím po ní ten výbuch v kuchyni:D
    Lenka Fořtová
    lenka.cicha@email.cz

    ReplyDelete
  30. Ahoj ! :) Já příteli koupila obrazovou knihu Malého prince http://www.martinus.cz/?uItem=247442, oba jsme bookworms a chceme mít starý byt s vrzajícíma parketama, jezevčíka a knihovnu narvanou k prasknutí - krom knihovny všechno máme, i když ty kvokající parkety asi brzo přitluču :D. Myslím, že je to hezký sběratelský kousek :). A on je hračička :). A na poukázku mu napíšu, že mu ostříhám nehty na rukou, což on k smrti nesnáší :D. (a budu doufat, že to po mě nebude chtít :D).
    Jsi obdivuhodná!
    PooolinkaV@seznam.cz (stigma z dob výuky výpočetní techniky... :D)

    ReplyDelete
  31. Ahoj :-).
    Ráda dávám dárkem knihy, protože těch nikdy není dost. Až příliš často je kupuju i sobě a pak je vůbec nestíhám číst, ale těší mě pohled na ně. Pro tentokrát bych koupila knihu svému příteli: http://www.martinus.cz/?uItem=123621. Vybrala jsem tuto knihu, protože vím, že by ho svým obsahem určitě zaujala. Věnovala bych mu 2 hodiny času na čtení a já bych zatím šla s pejsky na procházku, aby si mohl nerušeně číst. Krásné svátky, Kájo :-) !
    darinamelcherova@seznam.cz

    ReplyDelete
  32. Vybrala bych pro maminku knihu Dívka v ledu, protože jsme obě milovnice kvalitních detektivek. A protože vím, že jakmile se jednou člověk začte do krimošky, tak čas prostě utíká jinak. Tolik zvratů, zápletek a především odhalení vraha nás nutí číst a naprosto ztrácet pojem o čase. Proto bych současně mamince věnovala poukaz na to, že za ní budu dvě hodiny žehlit (což upřímně fakticky nesnášim). :) Přeji nádherné a pohodové Vánoce. M.
    e-mail: slancova.m@seznam.cz

    ReplyDelete
  33. top http://www.martinus.cz/?uItem=228725 a na karticku bych napsala vrat se do detsvi a precti si ji znovu ja za tebe odridim cestu ke tchyni
    preji krasne vanoce tobe i mimcu
    tomanova.katerina@centrum.cz

    ReplyDelete
  34. Ahoj :) Já bych objednala tátovi první případ Harryho Holea Netopýr http://www.martinus.cz/?uItem=139925, protože jinak už má celou sérii a naprosto ty knížky zbožňuje, tak ať to má komplet (někdo mu to nelogicky začal kupovat od druhého dílu a pak se v tom pokračovalo :D). Na poukázku bych mu napsala, že mu uvařím jeho milovaný čaj a umyju mu auto, protože to nerad dělá a má ho pořád zašvihaný :)
    Přeju krásný Vánoce!
    Eva Hammerová
    hammerova.eva@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Ja bych koupila mame Zert: https://www.martinus.cz/?uItem=237229 a jelikoz ji na Stedry den zvu k nam, tak bych ji venovala az do Stepana cas na cteni 😀 No a pak bych si knizku pujcila a precetla si ji taky😊

    ReplyDelete
  36. Ahoj Kájo,
    pro taťku jsem vybrala tuhle knížku:https://m.martinus.cz/detail/126646/ a na poukázku bych mu napsala, že si dám dvojitou vyjížďku na kole, takže odtrénuju i za něj!
    Ale aby příští rok na mistrovství světa veteránů zas nebyl čtvrtej a smutnej (a neházel v cíli kolem o zem, jak letos), tak jsem mu na vyplnění nečekaného volna vybrala Tréninkovou bibli pro cyklisty. Kterou bych si přečetla asi taky, abych už nebyla největší lemra v oddílu. :-D
    Aneta ♡ anet.hejnova(a)seznam.cz

    ReplyDelete
  37. Ahoj! Vybrala bych http://www.martinus.cz/?uItem=145497, protože Malý princ v té desítky let staré verzi, co má doma táta, má blbé rozměry. :D
    A poukaz bych věnovala mamce: Abys zase začala číst, mami!

    ReplyDelete
  38. Své výborné kamarádce bych věnovala čas na čtení této knížky http://www.martinus.cz/?uItem=217463 jejím dětem před spaním! Povinností a úkolů je tolik, že bych byla ráda, kdyby měla čas se trochu zastavit a vstoupit se svými dětmi do dobrodružného kočičího světa Modroočka (skvělé knihy z mého dětství). Já bych za ní zatím udělala domácí nezbytnosti - dala pračku, udělala svačiny a poklidila a doufala, že si určitě čtení před spaním oblíbí a najdou si na něj čas i další dny!
    wajska@post.cz

    ReplyDelete
  39. Myslím, že nejvíc bych uspěla, kdybych příteli podstrčila http://www.martinus.cz/?uItem=258618 s poukázkou "Věnuji ti 2 hodiny na čtení, já zatím budu hrát Assassin's Creed III" :D.

    ReplyDelete
  40. Vybrala bych knihu pro mamku, a to: http://www.martinus.cz/?uItem=181982&z=4XKOJZ&utm_source=z%3D4XKOJZ&utm_medium=url&utm_campaign=partner
    Věnovala bych jí dvě hodiny na čtení, protože bych zatím vyžehlila prádlo :-)
    a.sikulova@centrum.cz

    ReplyDelete
  41. http://www.martinus.cz/?uItem=257386
    vybrala bych manželovi tuhle knížku z řady krimi, která patři k jeho nejoblíbenějšim. Pracuje v obchodě, takže momentálně se nezastaví a už od půlky listopadu.Takže bych mu dopřála se myšlenkami přenést do zasněžené a mrazivé krajiny, aby zrelaxoval a vzkaz :
    jdi na to colombo, ty to jistě zase vyřešíš ♡
    lenboda@centrum.cz

    ReplyDelete
  42. Kájo, to s tím nádobím po štědroveřerní večeři mi způsobilo husí kůži, takže bych ti to nejradši vykradla, ale to se nedělá! :-) Takže - manželovi bych pořídila Zaklínače http://www.martinus.cz/?uItem=99692 a na katičku bych napsala, že za každou hodinu, kterou on bude číst (což si moc přeju já), já budu psát diplomku (což si moc přeje on) :-)
    Zdravím na Moravu! J.
    apolinovaj@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Knihu Okamžiky štěstí (http://www.martinus.cz/?uItem=246882) bych po řídila babi, s tím, že bych za ni odklidila slimáky ze zahrady (nenávidím ty kluzký potvory :D)

    ReplyDelete
  44. Já bych vybrala babičce knížku http://www.martinus.cz/?uItem=212425 - vypadá jako klasický brak, navíc šmrncnutý lékařským prostředím, přesně podle jejího vkusu.:) A napsala bych jí, že místo ní uklidím ve sklepě.
    Nakupování dárků v knihkupectví je mor, vždycky si odnesu i nějaké knížky pro sebe. Honzáka jsem četla a musím soushlasit s tvým hodnocením!

    ReplyDelete
  45. Ahoj, já bych mamce vybrala tuto knihu http://www.martinus.cz/?uItem=258807 a já bych za ní zatím uvařila večeři a umyla nádobí. Mamka nesnáší vaření. kohoup09@seznam.cz

    ReplyDelete
  46. Já bych vybrala mamce knihu http://www.martinus.cz/?uItem=242056
    A věnovala bych jí na čtení aspoň den a půl, vymyslela a vyrobila za ni výrobek do výtvarky pro děti do školy (dochází nápady), upekla buchty a nosila bych jí kafe a čaj ke čtení:)

    ReplyDelete
  47. Ahoj, koupila bych svému bratránkovi, milovníkovi Harryho Pottera, knihu http://www.martinus.cz/?uItem=207218 a mezitím bych za něj uklidila v pokojíčku a nachystala mu věci do školy ;-). Monika
    Monika.kozusnikova@seznam.cz

    ReplyDelete
  48. Já už mám sice pro rodiče knížky nakoupeny, ale potřebuji sdělit radostnou novinu, tak bych přidala tuhle: http://www.martinus.cz/?uItem=133000.
    Se vzkazem, ať si klidně hodí nohy na stůl a čtou, že za ně zatím uvaříme, protože my k nim na oplátku budeme brzy vodit na obědy o jeden hladový krk navíc :).

    ReplyDelete
  49. Ahoj, koupila bych mamce http://www.martinus.cz/?uItem=166088 a na poukázku bych napsala "Já za tebe zatím uvařím, protože vím, kolik času v kuchyni trávíš, abychom i ve zkouškovym, kdy nemám tolik času vařit, jedly co nejzdravěji a moc ti za to děkuju ♥ "

    ReplyDelete
  50. Ahoj Kájo, příteli bych koupila http://www.martinus.cz/?uItem=228525, což je knížka o jeho oblíbené společnosti, už nad ní kroužil v knihkupectví, tak tuším, že by se mu líbila. A na poukazu by měl dvě hodiny na čtení a já bych mezitím uvařila večeři, což je vážně docela svátek, jelikož obvykle vaří on! porakovai@gmail.com

    ReplyDelete
  51. koupila bych nejlepší kámošce tuto krásnou kuchařku http://www.martinus.cz/?uItem=247470
    a věnovala bych jí dvě hodiny na čtení/pečení a zatím se jí postarala o měsíčního prcka (přičemž je možné, že tyto dvě hodiny by se u maminky miminka lehce zvrtly ve spánek místo čtení, ale to snad nevadí :-) )

    ReplyDelete
  52. Mamce bych pořídila toto :) http://www.martinus.cz/?uItem=50563 a já bych zatím místo ní upekla cukroví :)
    moncha17@seznam.cz

    ReplyDelete
  53. Ahoj, článek mi určitě s některými dárky pomohl, děkuju!
    Mámě bych koupila Cukrfree kuchařku https://m.martinus.cz/detail/250865/, abych ji podpořila ve zdravém vaření a také proto, že kuchařek není nikdy dost a stále mají své kouzlo, přestože už se dá většina věcí najít na internetu :-)
    Já bych zatím místo ní učila děti angličtinu a opravovala sešity :-)
    beata.paurova@centrum.cz

    ReplyDelete
  54. mne pro muže padla do oka kniha Konec prokrastinace http://www.martinus.cz/?uItem=150572 , se vzkazem, že za něj vyžehlím oblečení, aby měl čas na důkladné pročtení :) MikulkovaVendula@seznam.cz Kouzelné vánoční svátky

    ReplyDelete
  55. Koupila bych rybářskou knihu pro mého taťku, který se rozhodl na stará kolena rybařit! A napsala bych na poukaz: Nakopu ti na zahradě žížaly, ať si můžeš vklidu ryby užít :-)) http://www.martinus.cz/?uItem=137916. Krásné Vánoce Kájo! Anet, anetka.uhk@gmail.com

    ReplyDelete
  56. Určite bych si vybrala knížku od J.S. Foera Eating Animals, která nenásilným zbůsobem nastinuje tématiku spojenou s konzumací masa, a vlastně co vše stojí za potravinářským a mlékarenským průmyslem, společně s dalšími věcmi týkajícími se zacházení se zvířaty. Protože jsme už knížku několikrát četla, darovala bych ji svým rodičum na přečtení, aby trošku porozuměli, proč vlastně já a ostatní lidé nejíme maso a jiné produkty se zvířat, a proč je důležité zvířata chránit a ne zabíjet. http://www.martinus.cz/?uItem=76222

    ReplyDelete
  57. Pro mladšího bratra bych koupila pana Špačka a jeho etiketu pro business. Po Novém roce mi odjede na stáž do Bruselu a tam se mu bude náramně hodit:) a jako vzkaz bych mu napsala:„Půjdu za tebe na hodinu účetnictví a matiky..." :D

    https://m.martinus.cz/detail/152216/

    Email: hhribalova@gmail.com

    ReplyDelete
  58. Jestli ještě někde postneš Bibli domácího pečení, tak se snad do pečení dám i já :) Jinak já bych své mladší sestřičce koupila Harryho Pottera a filmová kouzla https://www.martinus.cz/?uMod=list&uTyp=search&uQ=harry+potter+filmov%C3%A1&c=%C4%8D%C5%A1%C5%A5%C4%8F , tu si moc přeje. Na poukázku bych napsala, že za ní napíšu domácí úkoly. Já bych se alespoň na chvíli vrátila do mladších studijních let a jí by to velice potěšilo :D
    slavikovamisa@gmail.com

    ReplyDelete
  59. Ahoj Kájo :-),
    taková parádní soutěž, pro všechny knihomoly jako dělaná, tak já jdu zkusit štěstí 😃 (snad to ještě stíhám)
    Knížku jsem vybrala tuhle: https://m.martinus.cz/bestsellery/Knihy/Knihy/?#/detail/248457/
    Na kartičku s věnováním bych napsala: Pro všechny holky Popelkovy 😃. Neboť bych knížku věnovala jak jinak než mamince, ségře a zcela nesobecky také mně😃, jelikož tento žánr knih se líbí nám všem.
    Měj se krásně!

    ReplyDelete
  60. Zcela sobecky bych vybrala sama pro sebe Okamžiky štěstí od Patrika Hartla http://www.martinus.cz/?uItem=246882 a na kartičku bych sama sobě napsala: "Nemusíš měsíc chystat teplé jídlo, však na chlebu se šunkou chvíli vydržíš! A stejně tak dlouho zvládneš používat ručníky nevyžehlené!"
    Udělala bych radost sama sobě a sama sobě bych darovala více času na čtení :-)
    gabriela.srbova@seznam.cz

    ReplyDelete
  61. A v samém zápalu psaní jsem zapomněla přiložit e-mail 😃
    vendulpopelkova@gmail.com

    ReplyDelete
  62. Krásnou adventní neděli přeji.
    Měla jsem možnost si zalistovat v knize 14 000 důvodů ke štěstí (https://www.martinus.cz/?uItem=254529). Podarovala bych ji sestře, zaprvé proto, že mě tím svým prevánočním stupňujícím se pesimismem děsí, zadruhé proto, aby si uvědomila, jak drobné hlouposti často stačí ke štěstí, a za třetí proto, že se kniha dá krásně dávkovat a vtěsnat do chvilek volna. V knize jsou podobné perly jako: Miluju vůni čerstvě oloupaných mandarinek. Jsem šťastná, když držím hrnek teplého čaje a z oka sleduji prokluzující auto, kterému se nedaří vyjet do zasněženého kopce. Ta slast když mačkám bublinkovou folii. Atd. (uvedené dělá radost mně :) ). A aby času na čtení měla víc, já jí pohlídám malou Elenku, se kterou jí navíc upečeme něco malého a sladkého.
    Veselé vánoční svátky!
    mp.ninja.eda@gmail.com

    ReplyDelete
  63. Já bych ráda vybrala knížku pro mamku, Případy Kim Stoneové 2: Ďábelské hry od Angela Marsons. Už četla od této spisovatelky Němý křik a moc se jí libila. http://www.martinus.cz/?uItem=257316. A na poukázku bych napsala: Miluji Tě maminko, jsi tím nejlepším v mém životě. S láskou Tvý parchantíci

    ReplyDelete
  64. Přeju hezký večer, já bych synovi vybrala tuto sadu miniknížeček, protože má Krtečka moc rád a na poukázku bych mu napsala: Zítra večer si je spolu prohlídneme a přečteme :).
    Hezkou adventí neděli
    Lucka
    vildovalucie@gmail.com

    ReplyDelete
  65. Koupila bych mamce novou Kuchařku ze Svatojánu http://www.martinus.cz/?uItem=231597 , kterou měla mezi vánočními přáními, ale Ježíšek už vyčerpal rozpočet... :-D Aby měla čas si ji přečíst, zaskočila bych za ní v práci :)

    motlova.kristyna@gmail.com

    ReplyDelete
  66. Ahoj,
    já bych vybrala od Martinusu Laskonky, protože po nich už delší dobu koukám. Vždycky, když si přečtu to heslo na obálce (Bad decisions-good memories), tak se musím zasmát, protože to skvěle vystihuje životní filozofii, kterou sdílím s nejlepší kamarádkou :D http://www.martinus.cz/?uItem=248709
    Takže bych jí dala tuhle knihu a na poukaz bych jí napsala, že zatímco bude číst, já za ní udělám pár špatných rozhodnutí! :D

    ReplyDelete
  67. zapomněla jsem e-mail, sakra :/ :D
    calwen.cz@email.cz

    ReplyDelete
  68. Vybrala bych Bábovky pro tetu a na poukázku bych napsala, že mezitím zabavím její 3 děti. soukupovamagdalena@email.cz

    ReplyDelete
  69. To se hodí nejen pod stromeček, ale ted se vracim na pár dní domů na svátky a potřebuji si najít nějaké pěkné čtivo :)
    A soutěž spíš přenechám jiným :)

    ReplyDelete
  70. Tys ty knížky opravdu četla, nebo jen děláš reklamu? Lucia z Matek je úplně jiná postava, než tady píšeš.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Četla, kromě Kolibrika, je to tam napsáno....Recenzi na Matky mám takto napsanou na Goodreads, koukám ze jsem prohodila jména, i tam mi to někdo psal, jak se dostanu k počítači tak to opravím, myslím, že z popisu je snad jasný že jde jen o prohození jmen...

      Delete

Díky, díky!