Saturday, August 22, 2015

[FOOD] Varšava - město slabší průměr, ale dortíčky mají skvělý!

Ahoj všem!

tak se mi nakupily výlety, že jsem Vám úplně zapomněla naservírovat dortíčkový článek z Varšavy! O tom, co ve městě vidět, jsme si už pár měsíců zpět napsali zde, dneska se vrhnem na gastro výlet, protože jsem toho za ten víkend stihla spráskat opravdu hodně! Kdo potřebuje bikini body, naval sem ten dortík!



Hned na nádraží, Warszava Centralna najdete celkem dost obchůdků, které Vás budou lákat na své výlohy. 


Poměrně známý je Cheesecake Corner, jehož pobočky najdete po celé Varšavě. Jak název napovídá, seženete zde různé cheesecakes ve více či méně tradičních příchutích. Já si dala hruškový, a i když to bylo fajn, žádná extra třída to teda nebyla. Nicméně se mi moc líbilo, že si ho můžete vzít s sebou do šikovné krabičky a dát si ho třeba ve vlaku po cestě na letiště (jako já!:-))

Fotka hnusná, ale jinou nemám, tak to berte spíš pro představu:-)

Hned naproti Cheesecake corner na nádraží najdete cukrárnu, kde mají výběr různých zákusků. Většina z nich připomínala poctivou českou cukrárnu, ale v nabídce byly i francouzské eclairs a tak jsem si hned jeden čokoládový dala. Místo cheesecaku bych Vám doporučila spíš toto, protože byl moc dobrý!



Kousek od nádraží najdete hospodu s všeříkajícím názvem "Česká". Na jaře ji otvírali a tak tam byl opravdu nábuch, jak to vypadá o pár měsíců později, těžko říct. Pokud se ale ocitnete ve Varšavě a bude se Vám stýskat po českém jídle, určitě se tam zastavte. Gulášek s plzničkou mi fakt bodl!:D 

Tím, jak bylo plno, tak nás číšník usadil ke stolu ke dvěma kluků, shodou okolností taky z Česka. A protože běžný člověk, si o jiném člověku, který si fotí jídlo myslí, že je magor, tak jsem mobil schovala a jen nenápadně vyfotila menu a vtipné pití "Mlíko", které si fotili všichni:D Mlíko je pivo, kde je piva po málu, za to 90% půllitru máte zaplněný pěnou. Komu tohle chutná, těžko říct:-) 

Provozní podniku je taky Čech, takže se přišel ujišťovat, že nám chutnalo a i mi po mém stěžování, že bylo málo omáčky, donesl nášup. Za mě super, i když chápu, že jet do Polska na český jídlo asi nebude pro spoustu lidí logické:-) Budiž mi omluvou, že jsem letěla z Holandska!




Nejčastějším návštěvníkem jsem byla v Green Cafe Nero, o kterým mi Verča, u které jsem ve Varšavě byla, básnila už týdny dopředu a naprosto oprávněně! Kam se hrabou všechny Starbucks, Costy a jim podobné. Za ten víkend jsem obešla snad čtyři různá "Nera" a všude mi chutnalo! Dortíky naprosto bez chyby a o té Pavlové se mi zdá doteď!! Plusem byla i wifi a možnost platby kartou. 







Jedla jsem vyjímečně i něco jiného než je dortík!! A dokonce i něco typicky polského. Pirožky! Musím říct, že ta porce byla ohromná a celé mě to nestálo více jak 120 Kč, takže velká spokojenost! Boršč mi moc nejel, mám ráda hustší verzi, toto byl spíš obarvený vývar. Pirožkům nemám co vytknout, byla jsem ráda, že jsem se zvládla odkulit:D Blbý je, že jsem si zapomněla napsat, jak se podnik jmenoval a teď si zaboha nemůžu vzpomenout. Nicméně vzhledem k tomu, že je to celkem z ruky, tak byste tam beztak nikdo nešel. Jsem rozhodla:D Pirožky mají ve Waršavě na každém rohu a já bych se příště vykašlala na vystajlovaná hipstr-bistr(a) a šla do nějaké poctivé hospody, kde je beztak budou mít nejlepší. 



Na pl. Bankowy najdete hipster cafe jak vyšité. Square 5 nabízí spoustu dobrot, já nakonec skončila jen u domácí limonády, protože bylo fakt vedro. Posedět si můžete jak venku tak vevnitř a je to jeden z mála podniků, kde jsem se domluvila anglicky. Většinou jsem totiž měla větší úspěch s češtinou.

Máte-li rádi sladké, okoukněte síť cukráren Batida. Po Varšavě jich je víc, já byla na Krakowske Przedmiescie.  Vybrat si můžete ze spousty zákusků ve francouzském stylu, včetně makronek. Já si nakonec po těžkém rozhodování vybrala čokoládovo pomerančový dortík a byl naprosto vynikající!


V centru kousek od Krakowskie Przedmiescie také najdete cukrárnu Nenette, která mě zaujala tím, co všechno jejich jídlo neobsahuje:D Gluten free, sugar free, vegan, clean...znáte to. A tak jsem tam šla a dala si tuhle super lehkou palačinku s latté ze sójového mléka. Musím říct, že jsem čekala, že to bude pěkně hnusný, ale naopak to bylo moc fajn a určitě tento podnik stojí za návštěvu!




Verča měla večer rozlučku se svobodou a tak jsem měla šanci zavítat i do varšavského hip baru, který se jmenuje Pies czy Suka.... fakt si nejsem jístá, jestli to je v překladu "Pes nebo fenka" či něco ostřejšího:D Každopádně bar byl výborný. Zajímavý ale jednoduchý design, menu podniku nahrané ve volně přístupných tabletech a super mix tradičních i signature drinků servírovaných v zajímavých skleničkách!




Poslední den jsem se hnala za největším zklamáním. Říkala jsem si, že když celý víkend popíjím kávu v řetězci Nero, napravím to návštěvou nějakého malého místního podniku. Našla jsem si tedy na netu oslavné ódy na Pozegnanie z Afryka na ulici Freta kousek od Starého města, kde mají mít tu nejlepší kávu. 

Za prvé jsem to nemohla vůbec najít, přestože jsem kolem toho asi pětkrát prošla. Bodejť by ne, ono totiž vpředu kavárny je fotoateliér? :D Pro fotky na pasy. Nechápu. Nicméně nenechte se odradit, pokud toto uvidte skrz výlohu, protože pak dál se skrývá starolékárnický pultík, za kterým je spousta kávy. 

Na netu jsem se dočetla, jak si tam člověk může vybrat, co přesně si dá za kávu, z jaké destinace atd. Ne, že bych na to byla nějaký odborník, ale těšila jsem se, jak ochutnám něco nového a nechám se ráda poučit a poradit si.

Takže poprosím o espresso....a dostanu ho do kelímku bez jediného slova:D Zaplať a čau. Jasně, mám být průbojná a kdyžtak si říct sama, ale stejně....čekala jsem, že po mém "May I have an espresso, please?" přijde něco ve smyslu ano, samozřejmě, dnes máme na výběr z X,Y,Z....rozumíme si. Tak přesně to se nekonalo:D Navíc mi to vlastně ani moc nechutnalo, takže všechno špatně:D



Chuť jsem si před odjezdem spravila v podniku Meat Love na který jsem narazila uplnou náhodou. Celkově v této ulici (Hoza se jmenuje) bylo spoustu zajímavých restaurací a bister, takže ocitnete li se poblíž, určitě prozkoumejte. Dala jsem si pulled pork burger a nemám nic, co bych mu vytkla. I houska byla naprosto bezchybná, takže za mě velkej lajk! Jen mi přišlo trošku netradiční, že do pulled pork vrzli i slaninu a sýr, ale v mém měřítku to jsou plusové body.